[BSD] ZFS

Andras POTOCZKY andras-ml at wertz.hu
2011. Május. 28., Szo, 11:07:15 CEST

hello

Nem vagyok az a tipus aki tul gyorsan raugrik az ujdonsagokra. Az is
bizonyitja, hogy a heten eloszor probaltam ki a zfs-t :)

A tapasztalatok igen kellemesek, viszont felmerult bennem par kerdes,
amire nem talaltam meg szamomra egyertelmuen ertelmezheto valaszt, vagy
nem jol kerestem.

Alapveto feladat, hogy a megfelelo biztonsag a megbizhato runtime
parameterezhetoseg mellett legyen hasznalhato, vagyis minimum tukrozok,
de inkabb meg tobb diszket hasznalok redundanciaba es akarom menet
kozben a felmerulo igenyeknek megfeleloen novelni a hasznos tarhely
meretet is novelni.

Ez nem nagy ugy, gyorsan rajottem nemi olvasgatassal hogy mi hogy megy.
Konnyen ki is probaltam azt hogy ha csak a diskek egy reszet rakom at
masik gepbe, hogyan tudom felolvasni az adatot a degraded tombokrol.
Nagyon kellemes volt hogy konnyen es gyorsan megoldhato volt.

Hosszu bevezeto utan a kerdeseim:
Pelda egy storage minimum kapacitassal inditva, pl 12 bay storage
jelenleg 2db lemezzel tukorben.
Kesobb szeretnek hozza adni 2 db disket, ami noveli a meretet es
biztositja a redundanciat is, ez ok, siman ment teszt kornyezetben. Ha
kitalalom, hogy noveljuk a biztonsagot, bele tudok adni csak 1 disket
ami noveli a redundanciat, de nem noveli a meretet?
Ugyanez pepitaban, ha belerakom a 6. disket, ekkor mar novelni akarom a
meretet ... ez megoldhato valahogy?
Mi van akkor, ha pl a 12 diskbol 6-ot tudok megmenteni egy
rendszerelszallas utan es azok ossze-vissza, nem parosan vannak a
tombben. Vajon hogyan lesz ezen valos adat? (Nyilvan a backupot semmi
nem potolja)
Tudok-e olyat hogy meglevo nem tukrozott (UFS) rendszert akarok
irgalmatlan masolas es nagy leallas helyett konnyeden zfs ala forgatni,
ha megvannak a diskek?
Tudok-e olyat, hogy 1 diskkel inditok egy tombot, amibe nyilvan nincs
redundancia, de kesobb, amikor bovulok 2 diskre (vagy tobbre) akkor a
meglevohoz fuzom hozza aszerint hogy meretet vagy redundaciat akarok
novelni?

Elore is koszi a valaszokat. Lehet hogy nagyreszere kisebb-nagyobb
utannaolvasas utan rajonnek, de hirtelen ezek nem voltak egyertelmuek a
leirasok alapjan.

udv,
Andras