[BSD] karakterkodolas + Terminal + bash

Gyorgy Simon gyorgy.simon at gmail.com
2008. Feb. 8., P, 14:12:37 CET

On Fri, 8 Feb 2008, attila.rajmund.nohl at ericsson.com wrote:

> Ez érdekes, mert általában utf-8-cal mennek a leveleim, de az előző
> fejlécében azt volt:
>
> nálad meg iso-8859-2 lett belőle. A válaszodban pedig ez jött:
>
> Egyébként a terminálod tud UTF-8-at (a gnome-terminal-ban pl. lehet
> állítani)? A locale jól van beállítva? A pine-ban vannak ilyen opciók:
Xfce4 Terminaljarol beszelunk. Azt gondolom, hogy tud. Bar ebben nem
vagyok teljesen biztos.

> Display-Character-Set
> Keyboard-Character-Set
> Posting-Character-Set
Nem talaltam benne ilyen opciokat, csak
"character-set"
ez pedig UTF-8

Kozben megprobaltam gnome-terminallal, jo megmondtam neki, hogy legyen oly
kedves hasznaljon utf-8-at es ugy is tett. De semmi valtozas. A $TERM
valtozo a bash-ben xterm.

Udv: Gy