[BSD] keymap+görgő+hang+telepítés

Laszlo Nagy gandalf at shopzeus.com
2007. Sze. 6., Cs, 19:57:12 CEST

> 1) A billentyűzet angol nyelvű, nem magyar. Utánaolvastam, de nem
> segített egyik leírás sem, ezért fordulok hozzátok. Korábban találtam az
> archívumban egy kezdőknek szóló mailt, ami foglalkozik ezzel is, de
> azóta nem találom.

Most épp Gnome-ot használok, ott a System/Preferences/Keyboard alatt
lehet változtatni a kiosztást. KDE alatt is valami hasonló lehet.
(Fapados ablakkezelőknél az xmodmap nevű parancsot leszel kénytelen
használni, vagy az Xorg config-ban beállítani a kiosztást, de általában
ezekre már nincsen szükség...)
> 2) Az egér görgője sem működik NetBSD alatt.

Keress rá google-ben "ZAxisMapping xorg.conf"-ra. Sok példát fogsz találni!

> 3) Hang sincsen. A probléma az, hogy van egy integrált és egy PCI-os
> hangkártyám. Én a PCI-osat szeretném használni. Le is tiltottam BIOS-ban
> a másikat, de így sem jó.

Passz. NetBSD-t még nem használtam, de majd valaki más válaszol. (Ha
hasonlít a freebsd-re akkor "kldload <driver_modul_neve>", és lehet hogy
kernelt/kernel modulokat kell fordítanod hozzá.)
> 4) Nem tudok telepíteni. Probáltam a konzolos módban "sushi"-n belül. Na
> így sikerült feltenni a KDE-t, de pl. ugyanígy a Firefoxot nem sikerült.

Firefox-nál milyen hibaüzenetet kaptál?
> Probálkoztam azzal is, hogy letöltöttem egy-egy csomagot, de a .tar.gz
> fájlokra azt írja a telepítő, hogy nem ismeri. A .tgz-t elkezdi, de
> feldob egy hibaablakot szöveg nélkül egy OK gombbal, aztán nem csinál
> semmit.
>
> Tudom, Google. Mindegyik problémát megpróbáltam megoldani, de nem
> sikerült. Eszem ágában sincs fárasztani a kezdő kérdéseimmel. Ha valaki
> így érzi attól elnézést kérek!

Szerencsére ez (még?) nem olyan lista ahonnan elzavarják az embert. :-)
Vagy pl. írhattam volna ezt is:

http://www.justfuckinggoogleit.com/search.pl?query=ZAxisMapping+xorg.conf

Üdv,

   Laci