[BSD] keymap+görgő+hang+telepítés

Szlovák Dávid szlovakdavid at freemail.hu
2007. Sze. 6., Cs, 19:19:24 CEST

Helló!

NetBSD 3.1-et használok. KDE-t telepítettem rá.
A következő gondjaim vannak:

1) A billentyűzet angol nyelvű, nem magyar. Utánaolvastam, de nem
segített egyik leírás sem, ezért fordulok hozzátok. Korábban találtam az
archívumban egy kezdőknek szóló mailt, ami foglalkozik ezzel is, de
azóta nem találom.

2) Az egér görgője sem működik NetBSD alatt.

3) Hang sincsen. A probléma az, hogy van egy integrált és egy PCI-os
hangkártyám. Én a PCI-osat szeretném használni. Le is tiltottam BIOS-ban
a másikat, de így sem jó.

4) Nem tudok telepíteni. Probáltam a konzolos módban "sushi"-n belül. Na
így sikerült feltenni a KDE-t, de pl. ugyanígy a Firefoxot nem sikerült.
Probálkoztam azzal is, hogy letöltöttem egy-egy csomagot, de a .tar.gz
fájlokra azt írja a telepítő, hogy nem ismeri. A .tgz-t elkezdi, de
feldob egy hibaablakot szöveg nélkül egy OK gombbal, aztán nem csinál
semmit.

Tudom, Google. Mindegyik problémát megpróbáltam megoldani, de nem
sikerült. Eszem ágában sincs fárasztani a kezdő kérdéseimmel. Ha valaki
így érzi attól elnézést kérek!
Előre is köszönöm a válaszokat!

Üdvözlettel: Szlovák Dávid