[BSD] master.passwd -> OpenLDAP password

Teubel György tgyurci at freemail.hu
2007. Sze. 2., V, 19:44:41 CEST

On Sun, Sep 02, 2007 at 06:13:34PM +0200, Tátrai_József wrote:
> A tárgyban szereplő problémára keresek megoldást.
>
> Van egy komplett user adatbázisom, és át szeretnék váltani LDAP-os
> (OpenLDAP) authentikációra. Egy pontom akadtam el: nem tudom a usereim
> jelszavát, és nem tudom, hogyan lehet kinyerni azt a master.passwd-ből a
> cleartext jelszavakat, hogy át tudjam pipeolni egy kis szkriptnek, ami
> legyártja az ldif-fileokat az LDAP-hoz, hogy valami LDAPos, crypt, md5 agy
> s(s)ha formátumban el tudjam ott tárolni.
> Egyaltalán (ez egy elég butus kérdés...), mi alapján cryptel a master.passwd?

> [...]

Szia!

Az MD5-tel hashelt szöveget nem lehet visszafejteni, így a cleartext jelszót
nem fogod tudni kinyerni a master.passwd-ból. Én a helyedben azt csinálnám,
hogy a master.passwd-ben lévő hashelt jelszavakat egy az egyben venném át.
Felesleges visszafejteni (már ha lehetne) és utána újra elkódolni.

Üdv
--
Gyuri
mailto:tgyurci _a_t_ freemail _d_o_t_ hu