[BSD] corrupted ports tree?

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2006. Nov. 30., Cs, 17:45:20 CET

On Thu, Nov 30, 2006 at 04:13:02PM +0100, Laszlo Nagy wrote:
> Na jó, most mi van akkor, ha package-ből akarom föltenni?
>
> messias# pkg_add -r openldap22-client
> Fetching
> ftp://ftp.freebsd.org/pub/FreeBSD/ports/i386/packages-6.1-release/Latest/openldap22-client.tbz...
> Done.
> pkg_add: package 'openldap-client-2.2.30' conflicts with
> openldap-client-2.3.30
> pkg_add: please use pkg_delete first to remove conflicting package(s) or
> -f to force installation

<...>

> Ez így elég gáz. A make.conf nincs hatással a pkg_add -ra. Esetleg
> próbálkozzak ezzel:
>
> pkg_add -fr gnome2
>
> Nem merem! :-) Félek ha nem sikerül akkor mindent össze fog szemetelni.
> A gnome2-ben nagyon sok csomag van ami openldap22-client -et akar.
> Valószínűleg nem működne openldap23-client -tel. Mit lehet tenni?

Hm. A package-k, amiket használnál sajnos amúgy is eléggé régiek (a
6.1-release-hez valók ha az URL-ből jól látom) ami miatt később lehet,
hogy úgy is szinte kompletten le kellene gyalulnod mindent, ami a
gtk-t/glibet használja, mert az a nagy váltás, amire célozgattam pár
levéllel ezelőtt és ami az /usr/ports/UPDATING-ban van leírva, a 6.1
után történt meg és a 6.2-höz készült csomagokban lesz majd benne. Ennek
a váltásnak a része az is, hogy a default openldap client ugrott
2.2.x-ről 2.3.x-re, a te csomagjaid viszont részben sajnos még mindig a
régi függőséggel vannak fordítva és ezért keresik azt. Részben viszont
már az újjal és azért keresik azt. Ehm. Úgy néz ki vagy használod a
6.2-RC-hez készült csomagokat, ami elvileg már jó kellene, hogy legyen,
vagy portsból fordítasz... Az RC-s csomagokat is az ftp tükrökön
találod, de a pontos elérési utat le kell puskázni előbb és a könyvtár
teljes URL-t kell megadni a PACKAGESITE változóban, mert különben a
pkg_add magától próbálja kitalálni a helyes alkönyvtárat az ftp
szerveren, de az most nem lesz jó.

> Egyébként nem értem, hogy ha egy program az openldap22-client -et akarja
> használni, akkor mért nem a 2.2 verzióhoz tartozó .so állományt tölti
> be? Mert akkor nem lenne conflict a 2.2 és a 2.3 között, és mindenki
> boldog lenne. Vagy a memória nem? :-)

Rosszabb. Ugyanazon a néven telepítenek fájlokat ugyanoda, vagyis
felülírják egymást, és az azonos nevű fájlok nem feltétlenül
cserélhetőek fel egymással. :-(

BSD: An Operating System, Not a Religion.