[BSD] corrupted ports tree?

Laszlo Nagy gandalf at designaproduct.biz
2006. Nov. 30., Cs, 18:20:45 CET

> Hm. A package-k, amiket használnál sajnos amúgy is eléggé régiek (a
> 6.1-release-hez valók ha az URL-ből jól látom) ami miatt később lehet,
> hogy úgy is szinte kompletten le kellene gyalulnod mindent, ami a
> gtk-t/glibet használja, mert az a nagy váltás, amire célozgattam pár
> levéllel ezelőtt és ami az /usr/ports/UPDATING-ban van leírva, a 6.1
> után történt meg és a 6.2-höz készült csomagokban lesz majd benne.
OK, akkor viszont a kernelt meg minden mást is 6.2-re kell előtte
upgrade-elnem. Azt meg nem akarom, mert ezt a gépet sokan használják, és
a 6.2 az még csak release candidate, ugye?

Egyébként sem értem, hogy ha a 6.1-hez teszek föl csomagokat (a portsnap
is onnan töltötte le a ports tree-t) akkor miért tesz föl olyan libet
ami csak 6.2-vel működik? Szerintem (de nyilván nincs igazam) az lenne a
normális, ha a 6.1 Latest-ben olyan binárisok lennének amik a 6.1-es
kernellel mennek; és ha nem mondom neki külön akkor azokat töltené le.
Ha meg valami miatt a gtk/glib legújabb verziója nem kompatibilis a 6.1
kernellel, akkor tessék őket szépen beletenni a 6.2 Latest csomagok
közé, a 6.1 csomagokat meg békén lehetne hagyni. Biztosan rosszul
gondolom, és szeretném megérteni hogy miért úgy van most, ahogy van. :-)

> Rosszabb. Ugyanazon a néven telepítenek fájlokat ugyanoda, vagyis
> felülírják egymást, és az azonos nevű fájlok nem feltétlenül
> cserélhetőek fel egymással. :-(

Ez meg szerintem (nyilván megint nincs igazam) úgy lenne illdomos, hogy
mondjuk ezeket telepítené:

/usr/local/lib/libopenldap-client.2.2.so
/usr/local/lib/libopenldap-client.2.3.so

és az éppen preferált verzió meg egy szimbólikus link lenne
valamelyikre. Mondjuk így:

/usr/local/lib/libopenldap-client.so ->
/usr/local/lib/libopenldap-client.2.3.so

Aztán ha egy program tudja magáról hogy ő bizony csak a 2.2-vel működik,
akkor azt tölti be. Ha meg nem tudja, akkor a verzió nélkülit (ami a
"preferált").

Igaz hogy így néha több verzió is lenne a memóriában (max. kettő?), ez
viszont az összes package dependency problémát megoldaná. Nem
kerülhetnénk olyan helyzetbe, hogy A csomaghoz L1 kell, B csomaghoz L2
de L1 meg L2 kizárják egymást, ezért A és B csomagot nem teheted föl
egyszerre. Ráadásul mindezt úgy, hogy az legfrissebb official ports
tree-t használjuk! :-(

   Laci