[BSD] x440

Peter Czanik pczanik at fang.fa.gau.hu
2006. Júl. 25., K, 14:22:22 CEST

Hello,
Egy x440-re probalok FreeBSD-t felvarazsolni. Ket problemaba is
belefutottam:
- 4G RAM-bol csak 3.5-ot lat
- 4 CPU-bol csak kettot

dmesg:
[...]
real memory  = 3757797376 (3583 MB)
avail memory = 3682668544 (3512 MB)
APIC: Ignoring local APIC with ID 16
APIC: Ignoring local APIC with ID 18
ACPI APIC Table: <IBM    SERVIGIL>
FreeBSD/SMP: Multiprocessor System Detected: 2 CPUs
 cpu0 (BSP): APIC ID:  0
 cpu1 (AP): APIC ID:  2
[...]

Es az mptable:
[...]
Processors:     APIC ID Version State           Family  Model   Step
Flags
                 0       0x14    BSP, usable     15      2       2
0x0301
                 2       0x14    AP, usable      15      2       2
0x0301
                16       0x14    AP, usable      15      2       2
0x0301
                18       0x14    AP, usable      15      2       2
0x0301
[...]

Azaz kettot egyszeruen figyelmen kivul hagy. Egyikkel kapcsolatban sem
talaltam kernel parameterezesi lehetoseget. A poen az, hogy kulfoldi
levlistakat olvasva, pont az x440 volt az, ami miatt a sok RAM
tamogatasat megoldottak a BSD-ben, meg az 5-s szeriaban. Ez par napja
forditott 6.1-STABLE kernel.
Bye,
CzP