[BSD] OpenOffice.org 2.0.3 & FreeBSD 6.1-STABLE

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2006. Júl. 23., V, 06:27:32 CEST

Szia!

On Sat, Jul 22, 2006 at 08:26:40PM +0200, Attila Nagy wrote:
> [...]

Azért ennyire nem...

> Az openoffice.org köztudottan egy bloatware:
> http://blogs.zdnet.com/Ou/?p=120

Ez sajnos igaz. És minden alkalommal a végtelenségig felhúz, hogy
(tudtommal) egyszerűen nincs normális konkurrenciája, ha az ms-office
formátumokat szerkeszteni kell tudni. Márpedig sajnos kell tudni.
<OFF> Bárcsak az én szakmámban is elfogadnák pl a TeX-ben írt
cuccokat... </OFF>

> Nekem mellesleg megbízhatóan működik i386-os FreeBSD 6-STABLE-ön,
> portból fordítva, system gcc-vel (pontosabban a saját gcc portjával :),
> egzotikus make.conf nélkül.
>
> Gyorsnak nem gyors, a Windows+MS Office ezerszer veri.

Nálam (FreeBSD 7.0-CURRENT i386) szépen megy, de a betöltődés
elképesztően lassú tud lenni. Utána már jó... (saját fordítás portsból.)
Mondjuk ami sokkol egy kicsit, az a fordítási idő, amit írtál... Nálam
egy PIII-500-as celeronon 128 mega rammal kb 48 óra + egy kicsi, szóval
azt hittem egy olyan gépen amilyet te írtál ennél érezhetően gyorsabbnak
kellett volna lennie... na mindegy, megint egy tapasztalat.

De nálam gond nélkül nyitogatta a doksikat. Viszont az 1.1.x-es
beállítások áthozatalát pl a barátnőm gépén kénytelen voltam letiltani,
mert időnként valami ezer éves starbasic scriptet keresett, ami az 1.1.x
része volt és már nem volt meg.

És szerintem is simán veri az ms-office sebességben, aminek az oka az,
hogy a mai napig nem bírtak elszakadni a legelső Star Office azon
hibájától, hogy egy bazi nagy monolitikus alkalmazás, ami ha elindul,
akkor minden fut, vagy semmi. Ezért is volt hozzá eredetileg a Star
Desktop, hogy akkor majd az emberek szépen elindítják reggel és ki se
lépnek belőle estig...brrrr.

BSD: An Operating System, Not a Religion.