[BSD] FreeBSD telepites problem

Nagy Zoltán A. nyozo at hyadok.hu
2006. Dec. 29., P, 09:15:55 CET

Tiszteletem!

Kérdés mit értesz "mini FreeBSD rendszer" alatt... :) A minimál rendszer
80M alatt talán el is férhet (bár az installer több cuccot tenne ki így
lehet csak "kézimunkával" tudnál ilyen kicsi rendszert csinálni) -- de
persze jó kérdés mit kezdesz vele, mi a célod az egésszel?

A hely nem annyira az alaprendszernek kell, hanem a sok-sok 3rd-party
kiegészítésnek. Ez elég lehet egy nem logolós házi tűzfalhoz, routinghoz
mifene, de desktopot nyilván ne akarj csinálni
belőle, mint ahogy akármilyen kiszolgálót se -- na jó egy DNS-szerver még
talán nem akadály. :))

Ha a rendszert meg akarod ismerni, akkor ellenben ezzel a szikár "maggal"
(gyakorlatilag a pár alap unix paranccsal) meglehetősen korlátozva leszel.
Ezzel az erővel bootolj be egy LiveCD-t (liveDVD-t) szvsz. :)

Ami a ki honnan származik c. kérdéskört illeti: http://www.levenez.com/unix/
és tessék tanulmányozni. Ha van kedved egy 10m-es papírra akár ki is
nyomtatható a "UNIX-családfa" ;-)

                                Boldog új évet mindenkinek: Nyözö

--

Nagy Zoltán A. (Nyözö)