[BSD] jo wireless kartya FreeBSD ala

KOVACS Krisztian hidden at sch.bme.hu
2005. Jún. 9., Cs, 11:05:35 CEST

  Sziasztok,

2005-06-09, cs keltezéssel 08.26-kor Adam Szilveszter ezt írta:
> Ezert kerdeznem: ki tud olyan, lehetoleg ma Magyarorszagon kaphato
> kartyarol, ami jol megy FreeBSD-vel es meghozza nativ driverrel, tehat
> nem az NDISulatorral, mert azert legyunk mar igenyesek. A mittomen
> milyen gyors turbo mod nem feltetel, egy lakasban tok mindegy, hogy 54
> mbit van, vagy "csak" 11, amikor az Internet hozza 512k :-) viszont az
> fontos, hogy milyen titkositast ismer.

  Hat, ez kemeny dio. En sajnos meg nem talaltam olyan kartyat, ami a
fentieknek maradektalanul megfelel, szoval engem is erdekelnenek
javaslatok.

> Tippek johetnek jol mukodo AP-kre is, megint csak az fontos, hogy milyen
> titkositasi lehetosegek vannak. Van egyaltalan olyan, amivel pl IPSec
> hasznalhato? (a kartya es az AP kozott, marmint)

  Nekem egy Linksys wrt54g-m van, es nekem legalabbis bejott. A "gyari"
firmware ugyan nem tud VPN-t, meg egyebkent is eleg limitalt, de talan
ennek a sorozatnak a legjobb a third party firmware ellatottsaga. Ha
felteszel egy OpenWRT-t peldaul, akkor gyakorlatilag teljesen
testreszabhatod a routeredet (bar csilivili webfeluleted nem lesz,
persze). Egyik kollegam hasznalja "kiforditva" a keszuleket, azaz nala
az uplink a wireless interface, a maradek ot port pedig egy bridge.
Szoval en tudnam ajanlani ezt a tipust peldaul (de van egy csomo majdnem
teljesen ugyanilyen egyeb markaju keszulek is, gondolom azok is jok).

  OpenWRT csomaglista: http://tracker.openwrt.org/packages/

  (Persze azert ne felejtsuk el, hogy maga a hardver a 200MHz-es
processzoraval es a 16M memoriaval azert eleg limitalt... Viszont
olcso.)

--
KOVACS Krisztian <hidden at sch.bme.hu>