[BSD] Pc alapu router IDE-CF adapterrel

Szukacs Istvan litch at underworld.hu
2005. Jan. 2., V, 19:53:04 CET

Kassai Istvan írta:
> 1, a router at tudjon natolni 10-30Mbps-t kb 400 felhasznalonak (es
> savszelesseget is kellene korlatozni).

btw. ez csak a HW-n mulik sztem a freebsd eroforraskezelese nagyon jo
amugymeg a natolas nem tul eroforraszabalo feladat

a savszel korlatozasra 2 lehetoseged van
ipfw>>dummynet

http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/firewalls-ipfw.html

kernelbe:
options    IPFIREWALL
options    IPFIREWALL_VERBOSE
options    IPFIREWALL_DEFAULT_TO_ACCEPT #amig teszteled
options    IPDIVERT
option 	   DUMMYNET

shellbe:

pl.

ipfw add pipe 2 ip from any to 10.1.2.0/24
ipfw pipe 2 config bw 300Kbit/s queue 20 mask dst-ip 0x000000ff

pf>>altq

http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/firewalls-pf.html

kernelbe:

device pf
device pflog
device pfsync

es nem tom hogy kell vele konkretan mert meg nem hasznaltam de itt
biztos van rola valami
http://pf4freebsd.love2party.net/

hirtelen ez a ketto jut eszembe de biztos van meg mas is

> 2, Ne legyen benne mozgo alkatresz(ventillator, winchester) ezert
> (lattam egy helyen, tehat letezik) egy IDE-CF adapter + 1GB CF kartya
> kerulne bele.

szep bar nem tul olcso:)

> Kerdesek:
> Erre eleg lenne-e egy P2-266 koruli gep freebsd-vel?

valoszinuleg igen

-

> Erre a kartyara lehet-e almodni egy olyan rendszert, ami elvegzi az ip
> routolast, es tudna futtatni nehany halozatdiagnosztikai programot, pl
> tcpdump, iptraf stb. Esetleg kisebb kartya is eleg lenne hozza? (Bar
> amilyen ara mostanaban van a CF kartyanak, nem biztos, hogy erdemes egy
> kisebb darabba beleszuszakolni)

van 1.44MB-os natolasra kepes bsd ugyhivjak hogy picobsd

> elore is koszi

szivesen