[BSD] mysql-thread-smp-blabl - volt:SMP milyen?

Antal Rutz rutz at dab.iit.uni-miskolc.hu
2004. Már. 26., P, 21:13:18 CET

Na sikerult az elmult ket hetben vegigtesztelgetnem mindenfelet, most leirom,
hogy mi a szitu.

ami van: 2.6G+HTT 4Gram. (ha nem szivtam volna vele halara magam (lasd
level vege), en is megnyalnam mind a 10 ujjam..)

Gondoltam kiprobalom, hogy mit visz a -current, -stable, 5.2.1, mielott
belovom veglegesre.
ami kell: mysql+sajat cucc+rtg+apache.

eloszor 5.2.1:
semmi gond, szo nelkul hasit, acpi kicsit warningozik, amugy elfut rajta
a cucc (mysql+pthread), top -H mutatja a threadeket, csilivili.

-current:
lassabb, mint a release, panic, megbizhatatlan mukodes, olyan, amilyenre
szamitottam. laptopra leteszt-greteszt acpi-val jo vetel lehet ennek
ellenere.

-stable:
a nyero.
egyertelmuen gyorsabb a currentnel, az 5.2.1-gyel kb. 1szinten,
viszont mar ismerem jol;).

mysql-ben sok tablat lekerdezo hosszan futo progi mint benchmark:
5.2.1:    40perc
-current: 45perc
-stable:  38perc

-stable-ben meg tuningok:
-linuxthreads: 29perc
-lthreads+optim+staticbuild: 23perc
-lthread+HTT+no_idle_hlt_cpus: 34perc

a legjobb valasztas nekem tehat:
-stable + "BUILD_STATIC=1 WITH_LINUXTHREADS=1 BUILD_OPTIMIZED=1"
kapcsolokkal forgatott mysql

a cpu_idle_hlt es a hlt_logical_cpus nekem akkor jott be, ha 1-re volt
allitva.

Ugyhogy szerintem az 5.3 kornyeken fogja SMP-ben verni a -stable-t a
freebsd, addig nem igazan tartom erdemesnek production serveren
futtatni. bar a stabilitasaval nem volt gondom egy het alatt, de ez
ennyi ido alatt nem is jon ki.
persze a background fsck meg FFS MAC, es hasonlo nyalanksagok miatt
valakinek lehet az 5.2.1 a preferalt, viszont gyorsabbnak nem gyorsabb.
szvsz
ha valakinek mas a velemenye, szivesen vitatkozom

es a szivas resze:
ha valaki SE7501WV2 intel lapra epulo dualprocis szervert
szeretne, az semmikeppen se a scsi valtozatot vegye (van belole ata-s
is, csak az nem jon dual-redundans tappal:( ), mert a controller
(aic7902) es a diskek (maxtor 10KIV masoknak seagate) nem mukodnek
egyutt.

egyik freebsd verzioval sem. persze masik diskek (18G maxtor) ebben a
gepben, vagy ugyanezek a diskek mas gepekben gond nelkul.....

--

--rutz