[BSD] SendMail probléma

Nagy László Zsolt nagylzs at freemail.hu
2004. Jún. 30., Sze, 09:28:54 CEST

>Ezt erosen ketlem, mert enelkul a sendmail el sem indul. Keress ra
>nyugodtan, ott lesz az valahol, leginkabb az /etc/mail konyvtarban. De
>nem baj, neked ugyse ezt az allomanyt kell kezzel szerkeszteni (ezert
>van a sendmail.mc amibol m4-el generalodik a masik) ugyhogy csak annyi
>erdekes, hogy minden .mc-ben megcsinalt valtoztatas utan a .cf ujra
>kell, hogy generalodjon es a sendmailt ujra kell inditani.

OK, igazad van. Van itt egy sendmail.cf, de sendmail.mc az bizony
nincsen. Íme:

gandalf at geochemsource%ls
Makefile                freebsd.mc              local-host-names
README                  freebsd.submit.cf       mailer.conf
access.sample           freebsd.submit.mc       mailertable.sample
aliases                 geochemsource.com.cf    sendmail.cf
aliases.db              geochemsource.com.mc    submit.cf
freebsd.cf              helpfile                virtusertable.sample
gandalf at geochemsource%

> [...]
>talalja egyik modon se a sajat gephez hozzarendelve (magyaran a helyi
>gep egyik neve se az) akkor nem fogja elfogadni a levelet. Nekem pl
>itthon van egy nem igazi es csak belso hasznalatu domainem, amit a helyi
>DNS ismer, a sendmail pedig ezzel a helyzettel teljesen elegedett: az
>osszes aldomainba tudok kuldeni leveleket rajta keresztul. Meg a
>local-host-names allomany sincs nalam meg, de ez persze nem art.
>
>Ezert azt javaslom, hogy vagy a DNS-edbe vagy az /etc/hosts-ba vedd fel
>a gepet az uj domainben ervenyes neven is.

Saját DNS nem fut, a hosts-ba fölvettem. Íme:

gandalf at geochemsource%cat /etc/hosts
127.0.0.1               localhost.geochemsource.com localhost.mess.hu
localhost
38.118.143.118          geochemsource.com geochemsource
38.118.143.118          geochemsource.com.
38.118.143.118          mess.hu
38.118.143.118          mess.hu.
gandalf at geochemsource%nslookup mess.hu
Server:  ns1.infinology.com
Address:  38.118.142.3

Name:    mess.hu.geochemsource.com
Address:  38.118.143.118

gandalf at geochemsource%

Ennek ellenére továbbra is ugyan az a hiba (relaying denied).

--------- következő rész ---------