[BSD] bsd licensz

Marton Fabo morton at eik.bme.hu
2004. Aug. 25., Sze, 01:01:07 CEST

Adam Szilveszter wrote:
> Egy jogi instrumentum, mint amilyen egy licensz is, nem jo vagy
> rossz, nincsenek mellette meg ellene szolo ervek, ugyanugy egy eszkoz
> csak mint a rajzlap, meg a szines ceruza. A konkret helyzet donti el,
> egyutt az elerni kivant cellal, hogy milyen ervek szolnak ellene,
> vagy mellette. Ezeket akkor es ott kell es lehet merlegelni.

Ebbol a hosszu levelbol csak erre reagalnek, pontositas celjabol. Asszem
nem art azt figyelembe venni, hogy - bar egy licensz (vagy barmilyen mas
eszkoz) *kozvetlen* josagat csak az adott korulmenyek es elerendo celok
kontextusaban lehet ertelmezni, - lehet neki kevesbe kozvetlen, abszolut
josaga is. Ugyanis ha figyelembe vesszuk, hogy nem csak a mi adott
szituacionkban, csak mirank hat a dolog, hanem mindenkire, aki
kapcsoltaba kerul vele, akkor a megfelelo tarsadalmi, szociologiai,
ipari, piaci stb. korulmenyek fenyeben is lehet vizsgalni mondjuk egy
licensz hatasait; es innen vizsgalva kiderulhet, hogy nagy leptekben
milyen altalanosan elfogadott ertekeket teremt vagy veszelyeztet,
fuggetlenul a vizsgalo konkret szituaciojabol szarmazo konkret, egyeni
dontestol, vagy megfelelosegtol. Itt johet be a kepbe pl. az a bizonyos
rak-hatas, amit mar emlitettel, egyeb dolgokkal egyetemben.

De azt hiszem, nagyon elkanyarodunk a lista temajatol, nem is
szandekszom ennek fejtegetesebe melyebben belemenni, csak ugy ereztem,
erdemes a fent idezett velemennyel kapcsolatban erre felhivni a figyelmet.

mortee

--
The two basic principles of Windows system administration:
     * For minor problems, reboot