[BSD] Ethernet link monitorozása

Adam Szilveszter adam at nhh.hu
2004. Aug. 18., Sze, 16:35:26 CEST

Pásztor Richárd wrote:

> Lehet akkor nem voltam elég érthetö. A hálókártyát sokáig nem
> használtam. Tavaly volt
> egy hálópartin, akkor ment tökéletesen egy edimax 8 portos switch-el.
> Mikor koliba költöztem,
> ezt raktam a gépbe, de nem érzékelte a linket (koliban nem tudom milyen
> eszközhöz csatlakozott,
> lévén az nem az én szobámban van) ezért egy realtek kártyát szereztem
> helyette.
> Most nyáron újra elövettem és beraktam a gépbe. Windows alatt feltünt
> hogy néha felbukkan a
> [...]

Akkor most mar ertem. Magyaran az eszkozt akarod tesztelni. Hat akkor
annal pontosabb eredmenyt nem kapsz mint amit mondtam. Windowson se
egyebkent, az az uzenet csak azt szuggeralja neked, hogy o real-time
figyel, (amit mondtam a Nokia terero jelzesrol: ott is csak ugy latszik,
hogy annyi a terero) a valosagban ugyanugy idonkent ranez a statuszra es
kiirja, ha valtozik. A legegyszerubben ezt bizony hw szinten tudnad
nezni, vagyis tenyleg ugy, hogy semmi driver etc ne legyen kozbe mert
nem arra vagy kivancsi (ahogy irod is) hogy a driver mennyire bugos
esetleg. Ehhez elektromos szinten kell tesztelni, ahogy a link feny is
teszi. De szerintem egyszerubb egyebkent a kartyat kidobni, ha ennyire
gyanus. Nem lehet olyan draga. Annak pedig, hogy a koliban miert nem
"futyult ossze" a tuloldallal, sok oka lehet, nem csak az, hogy a
kartyad vagy a driver hibas. Lehet pl az is, hogy "siman" az autoneg
support rossz vagy hianyos egyik vagy mindket oldalon, erdemes lenne
probalni ugy, hogy direkt bealltiod, hogy milyen sebesseggel es modban
kapcsolodjon.