Re: [BSD] Ethernet link monitorozása

Pásztor Richárd ricsip at mailbox.hu
2004. Aug. 18., Sze, 20:43:21 CEST

At 16:35 2004. 08. 18.t Conve, you wrote:
>Akkor most mar ertem. Magyaran az eszkozt akarod tesztelni. Hat akkor
>annal pontosabb eredmenyt nem kapsz mint amit mondtam. Windowson se
>egyebkent, az az uzenet csak azt szuggeralja neked, hogy o real-time
>figyel, (amit mondtam a Nokia terero jelzesrol: ott is csak ugy latszik,
>hogy annyi a terero) a valosagban ugyanugy idonkent ranez a statuszra es
>kiirja, ha valtozik. A legegyszerubben ezt bizony hw szinten tudnad
>nezni, vagyis tenyleg ugy, hogy semmi driver etc ne legyen kozbe mert
>nem arra vagy kivancsi (ahogy irod is) hogy a driver mennyire bugos
> [...]

Ok végülis igaz real-time nem is nézheti semmi mert az elvileg lehetetlen.
Ennek ellenére akkor 1 olyan megoldás ami a windózban van, megfelelne bsd-n is.
Kidobni sajnálnám a kártyát, mert vagy 3 éve vettem nagyon jó áron (boltban
ma is 15-16 ezer)
Azért örültem a vételnek, mert realtek-es kártyákhoz képest elvileg
alacsonyabb a cpu használata.

Tényleg ha nem gond, lenne 2 kérdésem is ezzel kapcs-ban: egy cel300-as
gépben használom,
a saját 2000+ os géprõl töltöttem vele ftp-n, mert fõleg nagy forgalomnál
szakadt meg a link.
De ezt a 300-as gépet 7200 kb/sec már megfogja 100%-ra. Ezek után
csodálkozom, h. mások
486-os gépeket használnak kisebb ftp szervernek, és azok majdnem hozzák az
elméleti 100 mbitet.

2.) Az autoneg hibáját hogy lehet kideríteni? Ha ifconfig-al megnézve azt
látom h. mindig csak 10 mbit half
duplexre áll be? Vagy egyáltalán semmire? Esetleg abból h. látszólag beáll
100 mbit full duplexre, de
az autoneg hibájából kifolyólag rejtélyes hibák fordulnak majd elõ a
hálózati forgalomban?

ricsip