[BSD] hasznalhatatlan halozat

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2004. Ápr. 18., V, 13:27:10 CEST

Szia,

On Sun, Apr 18, 2004 at 11:42:43AM +0200, Marton Fabo wrote:
> Egyaltalan semmilyen beallitas nem valtozott az utobbi idoben a ket
> routeren a ketszeri ADSL login atallitason kivul, elkepzelesem sincs,
> mitol valhatott ilyenne a dolog. Valojaban otletem sem nagyon van, hogy
> Google-n hogy nezzek utana a lehetseges elindulasi iranyoknak, mert igen
> bajos lenne mindezt megmagyarazni szegeny Google-nek.

Egyet ertek az elottem show-oloval. A problema az lesz, hogy a hozzad
kozel eso valamelyik router elkezdte egyszeruen eldobalni a neki "tul
nagy" csomagokat, noha azelott visszajelzett "frag needed"-el. (Mar
persze akkor ez a valoszinu ok, ha *teljesen* biztos vagy benne, hogy a
BSD-k kornyeken pl tuzfalilag nem valtozott semmi, mert ugye ha az ember
szuri az ICMP-t akkor leshet a lukon, plusz akkor is ha a PMTU discovery
valahogyan "lekapcsolodott". Sose szegyen meg egyszer megnezni :-)

Es igen, ilyen elofordulhat minden tovabbi nelkul egy karbantartas
soran, pl ha siman reload-oljak a standard firmware-t, de nem allitjak
vissza az esetleg egy admin altal kezzel elvegzett beallitast ami persze
nem volt dokumentalva. Meg egy jo ok, hogy miert kell gondosan csinalni
a konyvelest meg akkor is, ha unalmas. :-)

Ami a gateway mogott levo gepeket illeti: eppen hogy ezeken szukseges
ilyenkor az MTU akar kezzel torteno allitasa, mert ok teljes joggal
hiszik, hogy egy LAN-on vannak de ez a kulvilag fele nem igaz. Windows
masinak eseten ezert ilyenkor pl a direktben a registry-ben kell
matatni.

A gyanu leginkabb az ADSL oldalra mutat, az 1492 jo MTU lenne.

La vida es una flor