[BSD] SCSI DVD RW

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2004. Ápr. 7., Sze, 20:51:05 CEST

Szia!

On Wed, Apr 07, 2004 at 04:21:15PM +0200, Guba Zoltán wrote:
> atapicam modul leend a megoldás ide csatolós DVD írókhoz.

Ezt igy nem mondanam, hogy csak. Tudom, hogy sokan Linux alatt
hozzaszoktak, hogy ATAPI iras tamogatas gyakorlatilag nincs is, mert
mindenki a SCSI emut hasznalja, de FreeBSD-n szerencsere jobb a helyzet.
A burncd egy nagyon is finom CD-iro progi ATAPI eszkozokhoz, es pl a
sysutils/dvd+rw-tools port hasznalataval egy nagyon is komplett DVD iro
keszlet kaphato. Termeszetesen ha valakinek az a legfontosabb, hogy az
xcdrohaszt menjen :-) es megis tul lusta hozza, hogy atirja a megfelelo
hivasokat benne, akkor az magara vessen. Szerintem a parancssoros
megoldas sokkal igenyesebb, mert pl tortenetesen latom is a
hibauzeneteket a konzolon, plusz az X esetleges problemai a driverekkel
nem zavarnak be (a Gnome/KDE fele mosnstrumokrol nem beszelve)

> Viszont roppant szegényes angoltudásom lévén még nem tudtam
> beizzítani BSD alatt. Ha valaki lenne olyan segítőkész, és lehetőleg
> szájbarágósan elmondaná röviden a lényeget, megköszönném. :)

Az elhangzottakhoz annyit tennek hozza, hogy atapicam nincs modulban,
tehat a kernel forditas elengedhetetlen. Ennek az az oka, hogy nagyon
szorosan egybe van nove a kernellel, es mivel ata modul sincs, ezert ma
este o se van. :-)

La vida es una flor