[BSD] Csomag gond

Adam Szilveszter adam at hif.hu
2003. Sze. 25., Cs, 13:11:44 CEST

Szia!

Ochronus wrote:

> A következő problémám adódott:
>
> 5.1-es  FreeBSD  telepítés  CDről, aztán vagy csomagként vagy portsból
> (de  úgy  emlékszem csomagból) feltettem a gnome2-t, és hülye fejjel a
> gnomeaudio-t  is,  ami  még  az 1.4es gnome környezet része. Akkor nem
> panaszkodott  semmit  a  rendszer,  ment  is minden ahogy kell neki. A
> minap csináltam egy cvsup-ot, és most megy a portugpgrade, de a gnome2
> (2.4-re  váltott azóta 2.2ről) fordításkor panaszkodik hogy gnomeaudio
> csomagot  talált  a  rendszerben,  ami az 1.4es ág része, és azt ő nem
> [...]

Hat szerintem eloszor is meg kellene nezni, hogy mi a musor a
/var/db/pkg alatt, mert akar port volt a gnomeaudio, akar package, ott
meg kell lennie. Ha megvan, akkor elvileg mind a pkg_delete (mind a
lenyegeben ugyanazt tudo pkg_remove) le tudja szedni. Csak arra kell
figyelni, hogy vagy a pontos nevet adod meg hozza, tehat

pkg_delete gnomeaudio nem lesz jo, helyette mittomen

pkg_delete gnomeaudio-1.4

vagy ugyeskedsz pkg_delete "gnomeaudio-*"

Ha viszont a /var/db/pkg alatt mar nincs semmi rola, akkor bajban vagy,
mert kezzel kell levadaszni a fajlokat. De ezt nem hiszem, mert
"magatol" nem szokott egy port eltunni. (Egyebkent ilyenkor segit a
cvsweb a http://cvsweb.freebsd.org cimen, ahol az ember szepen
megnezheti a fajok elozo verzioit is, jelen esetben a pkg-plist allomany
kell az adott portbol, az megmondja, hogy mit es hova telepitett)

Remelem ez segit valamelyest...