[BSD] samba nyomtatas

Potoczky Andras andras007 at freemail.hu
2003. Sze. 3., Sze, 22:13:37 CEST

Udv

> No ennyi, de fenntartom, ha nem valami _nagyon_ egzotikus nyomtatóról
> van szó (pl. az 5-10 e ft-ért vesztegetett  Lexmarkok), akkor az LPD
> jól használható, max el kell olvasni a működés elvét a Handbookban, és
> amikor lokálisan lpr-rel már megy, akkor kb 3 sor az smb.conf-ba, és kész.

Lehet, hogy ezert nem megy?
Igaz nem 5-10 e forintos, de lexmark Z31, Z42 nyomtatokkal probalkozom.

Hozzatennem, hogy localhost-bol cups-al is, lpr-el is tudok nyomtatni. A
halozati megosztassal van problemam.

Egyebkent tovabbjutottam a problemamegoldassal.
Mar nem irja ki, hogy nem hozzaferheto a nyomtato. Most mar minden jo
latszolag. Ha rakuldom az NT-bol (4-es) a nyomtatast, akkor meg is
jelenik, mint nyomtatando feladat, csak eppen utanna azt mondja (meg
mindig az NT) hogy nem talalhato a nyomtato, majd torli a job-ot.

Kiprobaltam a kovetkezot: print command = cp %S /tmp/print.%P.%S
Gondolva, kiirja majd a kimenetet file-ba, hogy lassam mi van, persze az
elobb emlitett hiba miatt a BSD-re nem kerul el a nyomtatando feladat.

Persze lehet, hogy a lexmark windows meghajto akar tul okos lenni es mas
nyomtatoval ilyen gond nem lenne, de tovabbra sem megy a dolog.

Ja ha meg nem arultam volna el, az NT4 vmware-bol fut, de gondoltam ez
azert nem olyan nagy kulonbseg.

Most beallitottam egy print servert (hardware), mert mar meguntam az
egeszet.

Egyebkent a FreeBSD-n talalhato samba nyomtatas megosztas mar ranezesre
is hibas confignak tunik. Lehet, hogy a 2.0-asra terveztek.

Udv
   Andras