[BSD] samba nyomtatas

Zahemszky Gábor Gabor at zahemszky.hu
2003. Sze. 3., Sze, 21:16:13 CEST

On Wed, Sep 03, 2003 at 01:22:36PM +0200, Adam Szilveszter wrote:

> Pssszt: Nem minden nyomtatohoz van GS driver es ami van az se mindig a
> legjobb. Volt mar ra eset, hogy a konkurrenciae jobb volt. Ilyen alapon

Psszt.  Nem a GS-en van a hangsúly.  A cups-ot nem ismerem, de az lprng
tudhatóan a BSD-s lpd újraírása, többé-kevésbé hasonlóan működik, azaz a
lényeg az un. input/output/egyéb filterekben rejlik.  Azokat viszont
gyakorlatilag csont nélkül be lehet rakni a régi lpd alá is.  (Lásd pl.
/usr/ports/print/ifhp)  Némi idézet a /usr/ports/print/cups/pkg-descr file-ból:

"CUPS adds ... PostScript Printer Description ("PPD") based printing"

ez a PPD korábban elhangzott, csak azért idézem, de:

"CUPS also supports a customized version of GNU Ghostscript"

Azaz itt is hasonlóan megy a dolog.  A doksiban szerepel ezen kívül LPD, SMB
és JetDirect emlegetése, ebből LPD-t tud az LPD, SMB-t csinál majd a Samba,
a JetDirect-tel kapcsolatban pedig a freebsd-questions (vagy tán a
freebsd-hackers?) archívum a mérvadó, ahol explicit szerepel, hogy az
LPD (valamelyik, a ports-ban található filterrel) _tud_ JetDirect-et.  (Ha
jól emlékszem, precíz, szájbarágós volt a levél, valahol le is van mentve :-)
Ami a doksiban szintén emlegetett Internet Printing Protocol-t illeti,
majd ha szembejön egy nyomtató, ami _csak_ azt tudja, akkor majd megnézem
a cups-ot, addig nekem elég szokik lenni a standard LPD.

> azt is kerdezthetned, hogy miert nem vesznek inkabb az emberek
> PostScript nyomtatot, mikor az egybol szepen megy... ami pedig a
> nyomtato daemonokban valo kulonbseget illeti, nos, az lpr multja nem
> eppen foltmentes, es ezert van aki mar elvbol se hasznalja, ugyanugy,

Csak úgy kiváncsiságból gugliztam egyet az lprng+exploit és a cups+exploit
kulcsszavakkal.  Hát egyik se hófehér batisztkendő, úgyhogy ez annyira
nem szempont.  (Ráadásul az lpd-k foltos múltja eléggé régi hír, és nem biztos,
hogy a RH, meg XYZ Linux-disztró hibáit fel kéne róni a FreeBSD-s lpd-nek.
De ez már flame.)

No ennyi, de fenntartom, ha nem valami _nagyon_ egzotikus nyomtatóról
van szó (pl. az 5-10 e ft-ért vesztegetett  Lexmarkok), akkor az LPD
jól használható, max el kell olvasni a működés elvét a Handbookban, és
amikor lokálisan lpr-rel már megy, akkor kb 3 sor az smb.conf-ba, és kész.

Zahy

--
#!/bin/ksh
Z='21N16I25C25E30, 40M30E33E25T15U!' ;IFS=' ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ ';set $Z ;for i { [[ $i = ? ]]&&print $i&&break;[[ $i = ??? ]]&&j=$i&&i=${i%?};typeset -i40 i=8#$i;print -n ${i#???};[[ "$j" = ??? ]]&&print -n "${j#??} "&&j=;typeset +i i;};IFS=' 0123456789 ';set $Z;for i { [[ $i = , ]]&&i=2;[[ $i = ?? ]]||typeset -l i;j="$j $i";typeset +l i;};print "$j"