[BSD] VT8237 SATA-RAID kontroller

NAGY, Zoltan A. nyozo at mcse.hu
2003. Nov. 29., Szo, 10:55:28 CET

Sziasztok!

A minap jeleztem néhány gondot a 4.9-RELEASE kontra
ASUS A7V600 alaplap ügyében, ami a fenti déli hídként
funkcionáló chipset-el tud(na) SATA-RAID dolgokat.

Valamiért a VT8237-re Unknown card-ot ad a dög, ezért
nem látom a SATA dikset. A BIOSban még ott van, és
a telepítõ is látja ad is neki "diskN" nevet.
(Amúgy nem dícsérve a win-t egy mezei win98 is látja,
rá is telepedik -- persze csak a normál fapad ATA szinten
mindenféle UDMA-s kavarás nélkül. Utána a VIA adott
win-es drivereket, így végülis ott könnyebb az élet...)

A RAIDezést gondolom az eszköz teljesen elfedi, (l.
wines próbálkozások) igazából csak azon bukik meg a
telepítõ, hogy a kérdésére olyan értéket ad vissza a VIA,
amit nem ismer fel.

Szerintetek segíthet-e az, ha a megfelelõ kódhelyeken
ahol a chipsetek választása történik csinálok olyan case-ágakat,
amik az eggyel korábbi chipsetre (8235) viszi a kódot???
Igaz ilyen "forrásheggesztést" még nem csináltam, de
ha ez a megoldás... :))

Ha megoldja, a patch-et természetesen közzéteszem. :)

                       Nyözö

Nevezett alaplapon van egy vadiúj 3com chipsetes hálókártya.
Az errõl korábban írt gondok szerencsésen megoldódtak: már
sikerült szórabírni az sk-modullal. Ez ugyan nem 3com
driver, de szépen megy vele a kártya. Az if_sk.ko modult
kell csak berántani a kernelbe -- l. "man sk" :)