[BSD] Server config

Adam Szilveszter adam at hif.hu
2003. Júl. 4., P, 12:03:07 CEST

Szia!

Bar nem en vagyok itt a legnagyobb rezidens szerverguru, de azert par
joszandeku tanacs:

Király Zoltán wrote:

> Hamarosan osze kell alitanom egy servert amiben eleg szabad kezet kaptam .
> Gyakorlatileg csak natolna a gep illetve a sql+php alapu szamlazo rendszer
> futna rajta.

Ezt igy egy gepen? Nem javasolnam. A NAT-os gep kivulrol lathato es
ezert tamadhato. A szamlazorendszer ugyan nem tudom milyen biztonsagos,
de az biztos, hogy az sql meg a php meg egy gep biztonsagat se novelte
meg :-P Ez igy egyutt mar egy kicsit tobb, mint joleso adrenalinszint
emeles...

A jelenlegi server mar tul gyongecske es lassan vegzi el a
> dolgat . (nemejik oldal legeneralasa eltalt 2-3 sec ig )

Lehetne inkabb azt, hogy az uj bika gepen menne a szamlazas (pl dmz-ben,
ha kivulrol is elerheto legyen) es a regi kis gep lenne a NAT? Annak
kisebb az eroforrasigenye. Ha mar itt tartunk, akkor azon lehetne
csomagszuro is, vagy persze egy rendes tuzfal ha van akkor ez elmaradhat.

> Abban a dologban nemtudok donteni hogy egy procis p4 2400c -s vagy egy
> tobprocis 2-4 procis 500 as xeon legyen a vas . Oszesen 3 munka alomas van
> amikkel szamlaznak . Tovabba kivancsi lennek kinek es mijen tapasztalata van
> az inteles HT-vel  kapcs .

Na most itt tobb dolgot kell figyelembe venni, amire valszinuleg te
tudsz valaszolni. Igy: most harom munkaallomas van, de mennyire varhato
gyors bovules a jovoben? Mekkora loadot generalnak ezek jelenleg? (A
szubjektiv "lassu"n tul) A szamlazo rendszer hogyan van programozva?
Kepes lenne-e megfeleloen kihasznalni egy tobb szalas futast? A HT-vel
ugyanez a helyzet: csak megfeleloen megirt alkalmazasok kepesek
(megfelelo oprenceren) kihasznalni belole valamit is. Egyebkent a HT-t
csak az 5.x sorozat tamogatja jelenleg, az se annyira nagyon, tehat ez
ne legyen elsodleges szempont, ha az OS mar eldontotten FreeBSD. Az SMP
mar mas kerdes, az megy (de mas megoldassal) a 4.x-en is. A tobbszalas
support nem igazan elragado, mint azt nehany nappal ezelott eppen
mysql-el kapcsolatban tobben irtak a listan. Elso blikkre azt mondanam,
hogy egy egyprocis rendszerrel nem jarsz rosszul (plane mert a Xeon
draga, plane az MP Xeon) de ha az alkalmazas tenyleg nagyon profitalna a
tobbszalassagbol, akkor lehet, hogy nem FreeBSD a megfelelo OS...

Meg kell gondolni.