Re: [BSD] USB eszközök

Rédei redei at freemail.hu
2003. Aug. 19., K, 23:39:16 CEST

Hajdú kollega!

Önteltsége mérhetetlen.
Nem kötekedni akarok, de olvasva hozzászolásaid azok meglehetősen sértőek a
kérdezőre nézve.
Néha engem is kerülget a gondolat, hogy a gépem mellé beállítok egy
boxzsákot. Pedig Én XP-t használok(grafika, web), ami kb 20 év "fejlesztés"
után egészen használható. Barátkozom a gondolattal, hogy áttérjek (szimultán
persze) linux, bsd használatára. A linux disztribek borzalmas POKOLT
zuditanak a felhasználó lelkivilágára. Mindegyik rendszer más felépítésű,
egyszóval KÁOSZ. Használd az ISO-kat, többről ne is álmodj - mert nem
müxik!.
Egy régi vicc jutt erről az eszembe: Malacokat etettni, gombokhoz nem
nyulni!!! - orosz ürhajós esete.
Megfordult a fejemben a FreeBSD használata, mivel (olvasván) például desktop
célra is használható. Ezért olvasom ezt a listát is (meg még néhányat).
De. Kiindulván abból, hogy a rendszer szolgál ki engem, nem pedig fordítva,
igencsak kemény elvárásai lehetnek az embernek. Mondom ezt azért, mert
életem 32 évéből 20-at gépközelben töltöttem. Kezdve HT-1080Z-vel (basic,
Z80-assembly), ZX81, ZX Spectrum, C64, C16, C+4 (6501.ha jól emlékszem),
Amiga (M68000-assembly), majd jöttek a x86-osok és némi Mac feeling. Itt már
csak DTP-vel és grafikával foglalkoztam. Mindeközben eltelt 20 év és a UNIX
alapokrol - amit ha jól tudom NEM CSAK szervernek fejlesztettek
(freebsd.hu -> freebsd történelem), ugyanis VALAMI ELÖTT dolgozni is
kellett - fejlodo BSD-k nem igazán remekelnek X felület alatt (Ez igaz
nagyjából a linuxra is). Nem mindkinek van inyére, ha tövig kopik az ujja a
gépeléstől, pláne ha grafikus felületen is megoldhatja. Nemhogy, majd még a
kernel forrását is olvasgatom.
A linux jól dokumentált, ahogy láttam a BSD mégjobban. És megint DE. Ki a
francnak van ideje (kivéve, ha jól fizetett rendszergazda egy fullra belőtt
rendszer mellet), hogy ezernyi MAN-t, forrást, meg mindenféle sz at rt
olvasgasson, folleg ha nem is kap választ rá. Az RTFM-t meg jobb ha nem is
véleményezem.
Az én észrevételem, sajna ugyanaz amit Neten olvashatam néhány hónapja.
A BSD-s társadalom nagy része önelégült rendszergazdának tünnik - annak
tudatában, hogy igazi ARISZTOKRATA a többiekhez képest -, aki jól elküld a
picsába ha (szerinte) valami C osztályu kérdésed van. -> RTFM !!!
Ezek az emberek gondolkozanak el azon, hogy ki és kik finanszirozzák a
projecteket, különbözö alapítványokat, akik kedves kis célmegoldásukat
fejlesztgetik.
Mert meglehet, hogy idővel a sok évig tanult rendszerük eltünik a
sülleysztőben - a tudásukkal egyetemben. :)))

Nem a tipikus Windows felhasználó szól most belőlem. Látam és használtam épp
elég fajta és minőségű oprendszert. A múltam megsúgja mi az technológia ami
hiányzik, ha már a hardware képes rá. Figyelemmel kisérem az új projecteket
(már csak az érdekeség kedvéért is), és jó kezdeményezésket látok. CSAK
KEVÉS ERŐT!!!  Lóvé így pedig csak ugy lesz belőle - mint ahogy te is
csinálod -, hogy vért izzadva tanulod a renccered és pofozgatod-foltozgatod,
ahelyett, hogy HASZNÁLNÁD!

A gazdasági háttért a felhasználok száma adja meg. Ha mindenkinek a KERNEL
forrását ajánlod, bakker, akkor (ahogy a Führer mondja - Sokan vagyunk, de
nem elegen!) löhetted a felhasználói tábort. És vele együtt támogatásokat,
és utánanézhetsz a süllyesztőben eltuno renccerednek is.

Csak röviden szerettem volna reagálni, nem sikerült.
Elnézést kérek a lista olvasoitol, a hejesirási hibakeeert és a belvárosi
funky stilusért. :)

Kegyelemdőfésnek:
A kemény hangvétel miatt nem kizárt, hogy kizárnak. :))))))))
Sebaj, ha érdekel akkor majd más mailről újra bejelentkezek (Csak a
kockafejű rendszergazdák basztatására.)

Üdvözlettel (azok számára, akik megérdemlik),
Rédei Zolán - alias SenkiT

Csapó! Mára végeztünk. ;)