Offtopic: Re: [BSD] USB eszközök

Zahemszky Gábor Gabor at zahemszky.hu
2003. Aug. 20., Sze, 01:22:29 CEST

Tiszteletem!

Hajdu kollega - aki majd kifejti, hogy kollega-e egyáltalán - sztem nem :-)
majd megvédi magát, ha úgy érzi, szüksége van rá.  Én nem őt védem, főleg
mert ellentétes állásponton vagyunk, de:

1) egyáltalán nem szerény véleményem szerint ez nem önteltség, hanem a
listán időnként megjelenő hangvételű levelekre reagálás.  Hajdu kollega nincs
azért megfizetve - tudtommal - se nagy szoftverfejlesztő cég által, se kicsiny
egyesületek által, hogy munka/szabad idejében (bocs, de) hülye felhasználók
hülye kérdéseire válaszoljon.  Megteszi mikor tudja, és nem amikor nem, de
elvár bizonyos hangvételt.  Mint tudható, ahol folyton mosolyognak az
ügyintézők, és kedvesen kézenfogva elvezetnek kinyalni a seggemet, ott
ezért a mosolygó arcú pénzt kap, a hátam mögött viszont FC-nek, azaz
Fucking Customer-nek hív.  H. k. viszont ilyen, ingyen nem hajlandó
mosolyogni.  Lelke rajta.  Viszont legalább nem lehet kétszínűséggel vádolni.

2) a levelezés tárgyaként elhíresült oprencert 99,9 %-ban szabad idejükben
fejlesztik azok, akit ezt teszik.  Ezért szidni őket helytelen, pláne, ha
az elvárható _minimum_ nem történt meg.  És itt szigorúan csak ennyiről
van szó, ugyanis ha valaki vesz egy PC-t és _vesz_ hozzá egy XP-prof-ot,
meg egy OffXP-t, akkor elvárhat bizonyos dolgokat a pénzéért.  Ha vesz
egy Mac-et, és hozzá oprencert, ott is; de ingyenesen fejlesztett szoftver
esetén max annyit (de igazából annyit se) várhat el, hogy ha megírja a
_fejlesztő(k)nek_ - nem a Magyar BSD levlistára! - a korrekt hibát, akkor
azzal esetleg valamennyit foglalkoznak a későbbiekben, ha a dolog számukra
is súlyosnak - esetleg érdekesnek - tűnik.  Ez van, ezt kell szeretni.
No ez hangzott el úgy, hogy:

Ja még valami: mi egyébként  fent és lent említett H. k.-val sokat és
hosszan vitatkoztunk azon, hogy a BSD-k jók-e desktopnak - én vele
ellentétben igennel szavazok.

> Nem kötekedni akarok, de olvasva hozzászolásaid azok meglehetősen sértőek a
> kérdezőre nézve.

A kérdező megnyilvánulásai pedig a fentebb emlegetett fejlesztőkre nézve.

> boxzsákot. Pedig Én XP-t használok(grafika, web), ami kb 20 év "fejlesztés"

Hát ha az 1980-as DOS 1.0-t hozzászámoljuk, akkor tényleg megvan a 20 év,
ebben az esetben csak az a szerény kérdésem, hogy mi lett volna, ha ez
alatt a 20 év alatt rendes fejlesztők is vannak náluk?

> után egészen használható. Barátkozom a gondolattal, hogy áttérjek (szimultán
> persze) linux, bsd használatára. A linux disztribek borzalmas POKOLT
> zuditanak a felhasználó lelkivilágára. Mindegyik rendszer más felépítésű,
> egyszóval KÁOSZ. Használd az ISO-kat, többről ne is álmodj - mert nem
> müxik!.

Ez itt nagyon offtopic, de azért megkérdem: és akkor mi van?  Amúgy pedig
ez egyszerűen nem igaz.  Rólam aztán nem lehet elmondani, hogy szeretem a
Linuxot, de ez erős csúsztatás.  Pont annyira kell érteni hozzá, mint minden
egyébhez.  Ha valaki felszínesen ért hozzá, akkor letörölgetheti a port,
ha meg jobban, akkor kicserélheti a biztosítékot is. És akkor mi van?  Mit
mondjak azokról a sztechnikai cégekről, akik szegény otthoni felhasználó
vacak pc-jét egy vírustámadás után leformázzák, és újratelepítik.  Ez,
azaz az újrainstall, itt is elérhető lehetőség.  Ezen túlmenően pedig 1 db
disztribet kell választani és kitartani mellette, nem érzi az ember a
sokszínűség káros hatását.

> Megfordult a fejemben a FreeBSD használata, mivel (olvasván) például desktop
> célra is használható. Ezért olvasom ezt a listát is (meg még néhányat).
> De. Kiindulván abból, hogy a rendszer szolgál ki engem, nem pedig fordítva,
> igencsak kemény elvárásai lehetnek az embernek. Mondom ezt azért, mert

No ugyanezt mondta H. k. is.  Ha valakinek kemény elvárásai vannak, akkor
menjen olyan helyre, ahol ezt számon is kérheti.  Mert a _jelenlegi_
fejlesztők számára a jelenlegi állapot desktop téren többé-kevésbé
elfogadható.

> életem 32 évéből 20-at gépközelben töltöttem. Kezdve HT-1080Z-vel (basic,

Én ezzel szemben 40-ből töltöttem ugyanennyit, az is igaz, hogy ennek
hálistennek több mint a felét számítógép, és nem játékgépek mellett
(ha kell a felsorolás: ABC80, C64, R50, VT32x, PC, RS6000, Alpha AXP, HP
PA-RISC, némi Sparc, meg ami még akadt)

> Z80-assembly), ZX81, ZX Spectrum, C64, C16, C+4 (6501.ha jól emlékszem),

-------------------------------------------------- 6502, de ez nem oszt,
nem szoroz

> Mindeközben eltelt 20 év és a UNIX
> alapokrol - amit ha jól tudom NEM CSAK szervernek fejlesztettek
> (freebsd.hu -> freebsd történelem), ugyanis VALAMI ELÖTT dolgozni is
> kellett - fejlodo BSD-k nem igazán remekelnek X felület alatt (Ez igaz
> nagyjából a linuxra is).

No itt a mondat vége, de nem értem.  Illetve valami halványan rémlik, de:
az X-nek semmi köze a BSD-khez, és általában a UNIX-okhoz.  Ellentétben a
modern (?) Winekkel, az _csak_ egy egyszerű alkalmazás.  Ha valakinek épp
az a mániája, hogy azt fejlessze, tegye azt.  Valamiért az aktív
BSD-fejlesztők többsége nem ezt a részt szeretné fényezni, ezért nem ott
villog, hanem a _szerver_ használatnál sokkal jobban bejövő: ütemező,
memóriakezelő, fs-kezelő, hálózatkezelő, stb részeknél.  Ezért megszidni
őket dőreség.

> Nem mindkinek van inyére, ha tövig kopik az ujja a
> gépeléstől, pláne ha grafikus felületen is megoldhatja. Nemhogy, majd még a
> kernel forrását is olvasgatom.

Újfent azt mondom: ez van odaírva: aki nem szereti koptatni az ujját, az
ne használjon olyan rendszert, ahol nem biztos, hogy megy az egér.  (Sőt
esetleg nincs is.)

> A linux jól dokumentált, ahogy láttam a BSD mégjobban. És megint DE. Ki a
> francnak van ideje (kivéve, ha jól fizetett rendszergazda egy fullra belőtt
> rendszer mellet), hogy ezernyi MAN-t, forrást, meg mindenféle sz at rt
> olvasgasson, folleg ha nem is kap választ rá. Az RTFM-t meg jobb ha nem is
> véleményezem.

Érdekes, én a magam részéről az (asztali) DVD-lejátszómnak is elolvastam
a használati utasítását.  És még így se tudok mindent fejből.  De ha kell,
újra előveszem, és újra elolvasom.  Pedig főállásban nem DVD-olvasókat
használok.

Ezzel szemben: úgy veszem észre, h pl. egy XP-hez adnak iszonyatos
mennyiségű Súgónak nevezett okosságot.  A különböző szoftverek többsége is
szokott tartalmazni hasonlót.  Az akkor csak dísz?  Mert ha nagyon muszáj,
én néha próbálkozom ezzel, _meg megkérdezem_ az okosabbtól.  Oszt ha nem
válaszol, akkor keresek tovább.

Azt viszont nehezményezem, hogy mégha cifrázva is, de szarnak nevezted a
unixos doksikat, pedig nagyságrenddel jobbak (legalábbis a feltelepített)
onlány wines izékhez képest.  És igen is, az esetek tekintélyes részében
benne van a válasz.

> Az én észrevételem, sajna ugyanaz amit Neten olvashatam néhány hónapja.
> A BSD-s társadalom nagy része önelégült rendszergazdának tünnik - annak
> tudatában, hogy igazi ARISZTOKRATA a többiekhez képest -, aki jól elküld a
> picsába ha (szerinte) valami C osztályu kérdésed van. -> RTFM !!!

a) válasz: ez azért van, mert ez az igazság
b) válasz: ez azért van, mert a látszat csal.
c) válasz: már megint nem találom a Linux a hátulgombolósaké, az igazi
fasza gyerek BSD-t használ c. indexes (internetto-s) cikket, valaki dobja
be a linket.  Ördög ügyvédje, szólalj meg!

> Ezek az emberek gondolkozanak el azon, hogy ki és kik finanszirozzák a
> projecteket, különbözö alapítványokat, akik kedves kis célmegoldásukat
> fejlesztgetik.

Mi van???  Mindegy.

> Mert meglehet, hogy idővel a sok évig tanult rendszerük eltünik a
> sülleysztőben - a tudásukkal egyetemben. :)))

Több mint 30 év alatt ezt nem tette, így még lehet bizakodni :-)

> Kegyelemdőfésnek:
> A kemény hangvétel miatt nem kizárt, hogy kizárnak. :))))))))
> Sebaj, ha érdekel akkor majd más mailről újra bejelentkezek (Csak a
> kockafejű rendszergazdák basztatására.)

Jobb egy kockafejű rendszergazda, mint egy hülye júzer!  A júzer is lehet
értelmes (bár ezt sokat kétkedéssel fogadjuk.)

> Üdvözlettel (azok számára, akik megérdemlik),
> Rédei Zolán - alias SenkiT

Maradtam alázatos tisztelettel:

Zahy < Gabor at Zahemszky dot HU >

--
#!/bin/ksh
Z='21N16I25C25E30, 40M30E33E25T15U!' ;IFS=' ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ ';set $Z ;for i { [[ $i = ? ]]&&print $i&&break;[[ $i = ??? ]]&&j=$i&&i=${i%?};typeset -i40 i=8#$i;print -n ${i#???};[[ "$j" = ??? ]]&&print -n "${j#??} "&&j=;typeset +i i;};IFS=' 0123456789 ';set $Z;for i { [[ $i = , ]]&&i=2;[[ $i = ?? ]]||typeset -l i;j="$j $i";typeset +l i;};print "$j"