[FreeBSD] RE: [FreeBSD] Re: [FreeBSD] Diszk kikapcsolás

Hajdú Zoltán hajdu.zoltan at mku.hu
2002. Okt. 1., K, 08:38:49 CEST

On 2002. 09. 30., Barath Tamas has wisely spoken:

> Hali!

> Van manuális fordulatszámszabályozós (van rajta egy poti :) is. Persze
> Enermax tápot sem kapsz 20-25e alatt.
> Jonak (es halknak) tarjak meg a DTK és Chieftec tápokat (házakat), viszont
> ha van egy jó tápod szar ventivel meg lehet probalkozni venticserevel,
> ebbol a Papst alegjobb és legdrágább (kb 5e egy 8cm-s venti), de en a
> 8V-on hajtott Sunon venti (900 HUF) hangját sem hallom, pedig fujja a
> levegot (amennyire kell).

én egy ellenállással kombinált kapcsolót raktam a venti elé, így 12/7
voltos lett: ha fűt a kazán, mehet 12v, ha éppen suspend, akkor 7v és
csendes.

NetBSD-n asszem az atactl paranccsal lehet beállítani, hogy mikor és
hogyan kapcsoljon ki, de a kikapcsolgatás nem tesz jót a diszknek:
inkább hangszigeteld vagy a hdd-t (lehet ilyen cuccot kapni), vagy a
házat. http://home.swipnet.se/tr/silence.html és még sokan mások.

Üdv:

HZ