[FreeBSD] ufs kerdes

Zelenák Gábor Gabor.Zelenak at hungarocontrol.hu
2002. Már. 21., Cs, 12:54:53 CET

udv,

> Szeretnem megkerdezni egy hozzaertotol, hogy a sliceok
> sorszamozasaban miert a 2-es a teljes diszk? Miert nem a 0,
> vagy a 7?

ezzel az erovel igy is feltehetted volna a kerdesedet, hogy miert
'a' 'b' 'c' 'd' 'e' 'f' 'g' 'h' a UNIX logikai particioinak
"altalanos" megnevezese? es ebbol miert pont a 'c'
/azaz a 2-es/ a teljes lemez felulet... csak!

ime egy hevenyeszett rajzocska arrol a bizonyos
particios tablarol - ill. amilyen default logikai particiok
letezhetnek egy UNIX-os gepeken...
+---------+----------------------------------+
|    C    |                A                 |
|         +----------------------------------+
|         |                B                 |
|         +----------------+-----------------+
|         |                |                 |
|         |                |        D        |
|         |       G        |                 |
|         |                +-----------------+
|         |                |                 |
|         |                |                 |
|         +----------------+        E        |
|         |                |                 |
|         |                |                 |
|         |       H        +-----------------+
|         |                |                 |
|         |                |        F        |
|         |                |                 |
+---------+----------------+-----------------+

jol lathato - remelem -, hogy a C particio a
teljes lemez teruletre kiterjed. elfogadott
konvencio /a UNIX mar csak ilyen konvenciokkal
tarkitott rendszer/, hogy az A jelu particio
a "root", a B jelu a swap, sok esetben a G
a /usr-nek van fenntartva es igy tovabb...
ha most mindezt /marmint a jeloleseket szamokkal
helyettesited: A=0, B=1 etc./ rogvest kijon az,
hogy miert '2'-es a teljes diszk hivatkozasa es
miert nem 7 (vagy nyolc... (: )

tetezve a fent leirtakat, rogvest hozzateszem, hogy
az egesz csak addig all fenn, amig a t. user azt
at nem alakitja a sajat kenye szerint... azaz
minden logikai particio merete, offszetje
megvaltoztathato, am erdemes a konvenciokhoz
tartani magunkat...

remelem, nem voltam tul "akademikus" - tavol all
tolem... ( :

--             Gabor Zelenak
--          HUNGAROCONTROL
-- MATIAS Air Traffic Control System
-- tel.: 36 1 296-9106
-- fax: 36 1 296-9107
-- mb: 36 30 343-1911
-- mailto:gabor.zelenak at hungarocontrol.hu
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sb20293B5D454552465Bsnlbxq'|dc