[FreeBSD] vinum, lassu raid

Attila Nagy bra at fsn.hu
2002. Aug. 13., K, 16:19:13 CEST

Hello,

> Igen, nemrég állítottunk össze egy configot, 3 db 8 csatornás 3ware RAID
> vezérlő, 22 x 80G IDE disk egy Chieftech Jumbo házban (szép termetes és
> nehéz ház, 200e körüli áron).
Lattam :)
Es mar lehet kapni 180 GB-os IDE-s diszkeket is (Western Digital)...

> Szépen megy, igaz, Linux fut rajta.
FreeBSD-vel nem is igen ment volna, ha egy eszkozkent akarjatok hasznalni
a diszkeket az 1 TB-os limit miatt...
Bar elkepzelheto, hogy a CURRENT-ben ez mar mukodik, kiprobalni meg nem
volt alkalmam.

> 1-1.5 millióból egész jó diskservert lehet összerakni, bár elismerem,
> nem annyira elegáns, mint az általad vázolt megoldások.
Foleg a hazon belul :)

> Jártam olyan helyen, ahol 60 db ilyen van.
Ugy hivjak, hogy CERN, ha jol sejtem :)

> A jelszó: költséghatékonyság.
No igen. Sajnos egy nagyobb (mondjuk 180 milliard bajtos :) SCSI diszk
arabol nagyjabol ki is jon a diszkek befogadasahoz szukseges
infrastruktura)...

> <erős csúsztatás on :> Kíváncsi lennék, mennyiért lehet a legolcsóbb IBM
> Shark-ot kapni...
Fogalmam sincs, de van egy olyan erzesem, hogy erre hamarosan valaszt
kapsz...

--------[ Free Software ISOs - ftp://ftp.fsn.hu/pub/CDROM-Images/ ]-------
Attila Nagy					e-mail: Attila.Nagy at fsn.hu
Free Software Network (FSN.HU)		  phone @work: +361 210 1415 (194)