[FreeBSD] vinum, lassu raid

Burján Gábor buga at elte.hu
2002. Aug. 15., Cs, 16:37:10 CEST

On 2002-08-13 (Tue) 16:19 Attila Nagy <bra at fsn.hu> wrote:

> FreeBSD-vel nem is igen ment volna, ha egy eszkozkent akarjatok
> hasznalni a diszkeket az 1 TB-os limit miatt...  Bar elkepzelheto,
> hogy a CURRENT-ben ez mar mukodik, kiprobalni meg nem volt alkalmam.

Igazából a rajta futó software miatt került rá Linux, de örülnék, ha
máshol már belenék ebbe a limitbe ;)  Hülye diskmániás vagyok.

> Ugy hivjak, hogy CERN, ha jol sejtem :)

Valóban.  Nagyrészük adatbázisszerver, de már készülnek a nagy
banzájra, amikor ilyen gépeket szeretnének használni a tape robotok
előtti cache-nek (amik petabyte-okat bírnak tárolni, de túl lassúak
az adatfolyamhoz képest).

> No igen. Sajnos egy nagyobb (mondjuk 180 milliard bajtos :) SCSI
> diszk arabol nagyjabol ki is jon a diszkek befogadasahoz szukseges
> infrastruktura)...

És a legbosszantóbb az egészben az, hogy egy SCSI disk általában csak
az elektronikájában különbözik IDE-s párjától, mégis durván drágább.
Az egész csak árpolitika, földi halandó számára érthetetlen logikával.

   Buga