[FreeBSD] Kezdo kernel kerdes, pcm, sbc

Janos Mohacsi Janos.Mohacsi at dante.org.uk
2001. Sze. 29., Szo, 21:57:52 CEST

At 01:52 PM 9/29/01 +0200, you wrote:
> [...]
>kovetkezot csinaltam:
>
># cd /usr/src/sys/i386/conf
># mkdir /root/kernels
># cp GENERIC /root/kernels/MYKERNEL
># ln -s /root/kernels/MYKERNEL
>
>Ezutan vi -al elvegeztem a modositasokat a MYKERNEL -ben, +
>kikommenteztem azt, ami nekem nincs. Utana:
>
># /usr/sbin/config MYKERNEL
># cd ../../compile/MYKERNEL
>
># make depend
># make
>
># make install
>

>Kerdeseim a kovetkezoek:
>
>1. Ez-e a modja a helyes kernel forditasnak?

Igen, ez teljesen helyes.

>2. Mit allitottam a device pcm es sbc beirasaval?

pcm az audio driver, amit eredtile Luigi Rizzo kezdett el irni, hogy
egyseges legyen a hangkartya kezeles es a folosleges sallangokat, mint pl.
FM szintezis ki lehessen hagyni.

>3. Rendben van-e az, hogy amig az elso kernel forditas hosszabb ideig
>tartott, addig a masodik hamar lefutott? ( a device sbc -t utolag irtam
>hozza, mert elsore elfelejtettem.)

Teljesen rendben van. A *BSD rendszerek kernel forditasa rendesen hasznalja
a make funkcioit. Neha elofordulhat, hogy nem mukodik, akkor celszeru a
teljes /compile/MYKERNEL-t letorolni. Ez akkor szokott elofordulni, ha
valami vadonat uj szolgaltatas kerul a kernel-be es nincs minden fuggoseg
leirva a Makefile-ban. Ezt altalaban a RELEASE-ekben kijavitjak.

>4. Mar a device pcm -el is volt hangja. Miert kellet az sbc?

Ha PCI-os kartyad van, akkor nem biztos hogy kell. Az sbc driver
SoundBlaster ISA PnP/non-PnP kartyak tamogatasara kell (un. bridge driver).
Ha mukodik nelkule, akkor nincs ra szukseg.

Udvozlet,
         Mohacsi Janos