FreeBSD dicseret avagy a stabilitas

Janos Mohacsi Janos.Mohacsi at dante.org.uk
2001. Sze. 29., Szo, 21:40:39 CEST

Udvozlet mindenkinek!

Kicsit meghajtottam egy FreeBSD 4.4-STABLE-t. A gep nem egy vilagszam (400
Mhz-ez Celeron, 256MB RAM, 2x4GB Ultra SCSI disk, Intel EtherExpress halo
kartya). Vigan tulelte a 220-as load-ot (220 apache egyszerre). Egesz
turhetoen volt hasznalhato meg ilyen terheles mellett is interaktivan.

  7:31PM  up 5 days,  6:05, 2 users, load averages: 215.41, 199.13, 193.57

Hasonlo esetre emlekszem, hogy ugy korulbelul 12-13 eve tortent: Egy
eredeti BSD 4.3-as rendszer futott egy VAX 11/750-en. 20-22 interaktiv
felhasznalo, ismerkedett a UNIX rejtelmeivel. Kozben egy fork-ot hasznalo
programmal kiserleteztem, ami nem sikerult valami jol, mert rekurziven ujra
forkolt es elkezdett egy file-t irni. A felhasznalok arra lettek
figyelmesek, hogy az egyikuk nem tud belepni es eleg lassu a valasz ido: 50
valahany volt a load. VAX11/750: egy 6Mhz-es processorral es 8MB RAM-al, 2
db RA81-es diszk-el (kb. 800 MB).

Udv,
	Mohacsi