[FreeBSD] NVidia driver stb..

Levente Simon lsimon at pannongsm.hu
2001. Nov. 25., V, 17:09:18 CET

Sziasztok!

On Sun, Nov 25, 2001 at 03:27:27PM +0000, Boci wrote:

> [...]
Igen, igazad van, de reszben azert taknyolasos a modszer, mert mindenkeppen erolteni akarjak a 'minnel tobb helyen, minnel tobb celra, MI LESZUNK A VILAG URAI' elvet (no meg persze a biznic alnyult a dolognak, es igy az idotenyezo is igen fontos lett).

Ok, de hol huzod meg a hatart? Mi az a pont, ahol a 'kis... kicsit nagyobb... no ez meg belefer' extrak nem artanak a fontosabb funkcioknak. Konnyen beleeshetunk abba a hibaba, hogy elnezunk aprobb (es egyre nagyobb) hibakat annak erdekeben, hogy minnel tobb dolora tudjuk hasznalni ugyanazt a rendszert.

> Egyetertek.... A GLX amugy sem kernel cuccos, hanem az X-hez van...
> Egyebkent lehet Game-re is ashznalni FreeBSD, mivel memoriakezelese eleg
> rulz... Game servernek is elmegy, es desktop-nak is eleg jo. (nalam pl.
> desktop OS).

En is FreeBSD-t hasznalok desktop rendszernek, es tobbnyire X-et is inditok rajta (sok xterm-mel :), de eszembe nem jutott, hogy jatszak rajta. Igen, jo a memoriakezeles, es bizonyara kisebb atalakitasokkal egy tuti game consol-t lehetne gyartani belole, ahol nem indulnak el a felesleges dologok. Valoszinuleg jo otlet lenne egy GameBSD project elinditasa, es tobbi BSD-t hagyni, hogy a maga utjat jarja. Nekem igazabol nem a GLX-szel, vagy egy kerneles nvidia driverrel van problemam, hanem azzal a veszellyel, amit egy minnel univerzaliasabb rendszer kialakitasa magaban hordoz (tudom persze, hogy a *BSD rendszerek, ugy mint a tobbi Unix egy altalanos redszer - nem valamilyen celhardverre szant cel OS, de azt hiszem, hogy a felhasznalasi terulete nem feltetlenul egyezik meg peldaul egy Win 98 vagy az OS/2 felhasznalasi teruletevel).

> es nem osztom az elozo leviliro nezetet...
> Az OS-ket enm lehet ugy osztalyozni hogy egyik F1-es kocsi a masik
> Landrover...
> Az Operacios Rendszernek 1 feladata van. a felhasznaloi programok es a
> vas kozotti kapcsolat megoldasa. Egy jo operacios rendszeren ugyanugy
Nem, nem csak ez az egy feladata van, de ezt nyilvan Te is jol tudod.

> lehet 3d-s alkalmazasokat futtatni mint servert csinalni belole...
> Ennyi erobol a Ports konyvtar 90%-at torolni lehetne mivel, a
> freebsd-ben nincs nativan grafikus felulet... mert nem arra valo.
Nem hiszem, hogy csak fekete, vagy feher dolgok vannak. Az, hogy egy rendszer nem mindenre jo, az nem feltetlenul kell, hogy azt jelentse, hogy semmire sem jo.

> Ez hulyeseg egy Operacios rendszerre lehessen akarmilyen programot irni.
> ami a lnuxnal megy azt azert tartom tulzasnak. mert az egy osszeganyolt
> rendszer. Semmi rendszerezettseg nincs benne... A kernel-ek ossze vissza
> repdesnek. a programok meg inkabb... semmi kompatibilitas... szal ugy
> nez ki mint egy fogat aminek a kocsis elengedte a gyeplojet es a lovakra
> csak neha-neha szol ra hogy itt be kene fordulni....
Teljesen igazad van, es oruljunk neki, hogy az a rendszer, amit mi hasznalunk (meg) nem ilyen.

Udv,
Levi

--
# ls