fxp timeout

Norbert Murzsa norbert.murzsa at snt.hu
2001. Dec. 16., V, 14:41:56 CET

Elore is bocs a hosszu levelert..

Van egy szerverunk 4.2-es FreeBSD-vel. Tobb kulonbozo proxy-zott
atmeno forgalommal. Ket interfesz(fxp) es mindkettohoz tobb ip
tartozik.

Le akarom cserelni egy 4.4-es FreeBSD-re (STABLE).

No es itt jon a problema.
Mar nehany hete nyitottam egy thread-et a dualprocesszoros
alaplapokrol szinten ebben a temaban. Szoval a teljesitmeny novelese
erdekeben egy ketprocis alaplapu geppel szerettem volna lecserelni.
A teszt kornyezetben teljesen jol ment. Kivittuk a helyszinre, es
betettuk az elozoen jol mukodo - csak igen terhelt - szerver
helyere. Kb 4 ora mulva timeout-olt a hatso, majd kicsit kesobb az
elso interfesze is. Tesztelgettuk..mailarchivumok
olvasgatasa..kernelforgatasok.. de csak timeout-ol 1/2 ora - 4 ora
kozotti intervallum alatt.

Vissza a teszt kornyezetbe. Ket heten keresztul teszteltem a gepet
folyamatosan. Mindket interfeszere masodpercenkent eleg jelentos
forgalmat generaltam, amire valaszolt is folyamatosan ket heten at.
Egyetlen egyszer sem volt TIMEOUT.

Na ekkor irtam azt a ketprocis levelet a listara.

Vegulis elvetettem a ketprocis megoldast (pedig mashol rendesen megy
tobb ketprocis FreeBSD-m is..de elfaradtam..) es egy 1.2GHz -es 1GB RAM-os gep
mellett dontottem. No..erre ismet feltettem a lecserelendo szerver
konfiguraciojat, forditottam egy kernelt is, ami teljesen megfelel
a lecserelendo szerver konfigjanak, kiveve a 4.2 alatt nem kellett a
miibus az fxp driverhez, a 4.4 alatt meg mar nem fordul le a miibus
nelkul, ha fxp-t akarok hasznalni.

Teszteles 2 napig. Semmi gond a hardverrel szepen futnak a
szolgaltatasok is. No.. csereljuk ki a regit az ujra.

Kiviszem az uj gepet es kb. 2 oran belul ismet TIMEOUT a hatso
interfeszen...
Es most mar tenyleg kezdek tanacstalan lenni.. A regi szerverrel
teljesen jol megy. De ha egy 4.4-es FreeBSD-vel futnak a
szolgaltatasok, akkor TIMEOUT.
Persze mondhatjatok, hogy valamelyik masik halozati eszkoz lehet a
ludas(HUB, switch, router..), de akkor miert megy a regi szerverrel
teljesen hibamentesen. Arrol nem is szolva, hogy az adott HUB-on nem
csak ez a gep log, hanem meg masok is, amelyek szinten teljesen
hibamentesen futnak.

Es ..itt megalltam...egyelore..

Murzsa Norbert                        email: norbert.murzsa at innet.hu
Innet Kft.                            phone: +361 371 8042
H-1117 Budapest, Neumann Janos u. 1.  (legalabbis...(gondolom en..:-)