[FreeBSD] eger hasznalat konzolon

Adam Szilveszter sziszi at petra.hos.u-szeged.hu
1999. Sze. 12., V, 18:29:54 CEST

Hi!

On Sun, 12 Sep 1999, Gabor Dolla wrote:

> viszont van egy elegge es egy kevesbe zavaro problema az elegge zavaro
> problema, hogy amikor kijelolok a kepernyon egy reszt, az a resz feher
> (inverse) marad, es nem tudom, hogyan kell a kijelolest> kikapcsolni....
Ez nem nagy gond... hagyd ugy es kesz. Ha legkozelebb ujra kijelolsz
valamit, akkor ugyis felulirodik a buffer tartalma. Szepnek nem szep de
nem is kritikus. A celnak megfelel...

> a masik, kisebbik gond, hogy nem lehet az egerkezelest az osszes
> virtualis terminalra bekapcsolni, hanem 'vidcontrol -m on'-t kell kiadni
> kezzel.  megcsak scriptet sem lehet ra irni, es betenni az rc.local-ba,
> mert a vidcontrol csak az aktualis terminalra mukodik, vagy nem ???
Na szerintem inkabb ez a nagyobbik gond. Most epp azt nyomozom, hogy ez
lehetseges-e es ha nem hogyan:-) mert ez engem is zavar. Megnezem a
Linuxot, mert az o gpm-juk tan meg ezt is tuggya:-)

> egyebkent mi a kulonbseg a pcvt (device vt0) es a syscons (device sc0)
> kozott ?
Az egyik (vt0) egy vt100 terminal, a masik egy SCO color console
kompatibilis cucc. Ha csak a sajat gepeden dolgozol, nincs nagy kulonbseg,
de ha valahova belepsz, akkor a vt100-at majd minden oprencer ismeri, a
default cons25-ot viszont egyalatalan nem mindegyik... de ugyanez megvan
Linuxon is. Semmit se szeretk jobban, mint a "Unknown terminal type
Debian" tipusu uzeneteket...en a SCO-t hasznalom, mert eddig nem lattam ra
okot, hogy ne ezt tegyem es ez a default.

> szerintem kellene egy szokasos text konfig fajl (vagy van ilyen ??) es
> ebbe lehetne leirni a virtualis konzolok boot utani allapotat, legyen-e
> eger, hanyszor hanyas meretu, ilyen es ilyen szinu legyen, stb...
ja ja... errol almodom en is de meg nem latom a hogyant...

> Gabor
Udv:
     Adam Szilveszter
     JATE Szeged