[BSD] Fwd: Re: freebsd, altq

PÁSZTOR György pasztor at linux.gyakg.u-szeged.hu
2019. Aug. 23., P, 18:09:38 CEST

Hi,

"gabor--- via BSD" <bsd at lista.bsd.hu> írta 2019-08-23 12:03-kor:
> Tegnap du 4 óta nem érkezett meg, úgyhogy akkor még egyszer.
Innen nezve eloszor :D

> Nem mindenre tudom a választ.

Ha tudnad, akkor ugy szolitanalak Theo a De Raadt csalad sarja! ;)

> [...]
> Jujniksz
> parancskészlet, jó pár HW-hez driver, hálózat, sok - de nem minden -
> klasszikus
> szerver app (sshd van, sendmail van, ftpd van, de pl. httpd nincs, sőt
> egy ideje
> már BIND sincs); meg van benne egy OS frissítő eszköz (freebsd-update)
> és egy
> csomagkezelő. Van (n)vi, de nincs vim. De ez az alapkészlet egy és
> oszthatatlan,
> nem lényegesen több/kevesebb, mint egy minimal Debian. Grafikus felület
Ez kb. ugy hangzik, mint a korai 2.0 elotti Debianok :)

> Fentiek alapján érthető, hogy miért nem látsz a pkg list-ben semmit,
> mert még
> nincs olyan FBSD verzió, amin az alap-OS is csomag. Ha kiadod azt a
> parancsot,
> hogy clang, akkor látni fogod, hogy van klangod. (Akkor is, ha cc-nek
> van hívva)

Ez akkor egyben azt is jelenti, hogy a clang-ot, amivel a kernel fordul
lecserelni sem tudom.

> pkg autoremove

Koszi! Ez hasznos volt! ;)
Szep tiszta lett a rendszerem.

> Mivel sejtettem, pont ezért javasoltam, hogy akkor mindent csináltass
> pf-fel,
> és csak a tc-t valósítsd meg ipfw+dummynet segítségével

Pont azert probaltam a kerdeseimben a repo url-t nyomatekosan kerdezni,
hogy lehet-e az a baj. Ugy tunik, azt a reszt sikerult mindenkinek
ignoralnia a 12-es istallo-rol. (stable/12)
Most fogtam, rm -rf /usr/src ; checkout a release/12.0.0 -t, es voila,
ugyanavval a konfiggal lefordult, amivel a stable/12 nem.
+ megeszi a pf.conf-ban az altq-s entryket.

> Egyetlen dolog biztos, régebben lehetett autokonfigot odaadni az
> installernek
> - de már az se volt leírva a Handbookban, fórumokról lehetett az
> alapinfókat
> összevadászni, meg a tököm tudja melyik man-ból. Azóta átírták az
> installert,
> így az a tudás már bukta, de szerintem ma is tud ilyet.

Kozben latom, hogy erre a temara van egy 3rd party megoldas. Nem is ertem,
miert nem a resze a FreeBSD-nek, eleg letisztultnak tunik az mfsbsd.
Egyelore elesben meg nem probaltam ki, csak a forras tanulmanyozasaval
probalom megerteni mit csinal. De szep, letisztult cuccnak tunik.

> [...]
> be az ipfw, utána az ipf és végül a pf, akkor inputon először az IPFW
> kapja meg,
> aztál a Darren Reed-féle IPFilter, és a legutolsó lesz a sorban a PF.
> Outputnál
> meg fordítva. De ha más sorrendben töltődnek a modulok, akkor a
> feldolgozás is más
> lesz. Mivel ugye ilyesmit az ember rc.conf-ból konfigol, ezért a
> legegyszerűbb
> engedélyezni azokat amikre szükséget érzel, és megnézni az rcorder
> parancs megfelelő
> hívásával, hogy akkor most épp pont mi a sorrend.
Hmm... rcoder. Noice!

> Tuti, hogy van, mert már láttam, de ennél közelebbi emlékem nincs.

Ha egyszer belebotlanal, vagd mar hozzam az url-t please!

> Erről csak annyit, hogy ha jól tudom az Intel nagy barátja és támogatója
> FreeBSD-nek, annyira, hogy mintha a drivereket is ő írná. Ha így
> sikerült,
> akkor IJ.
kb. 11.2 kornyekere mar kijavitottak.
En vettem tul koran tol jo hardwaret ;) Mea culpa!
Amugy is az volt vele az egyik celom, hogy ha netan nem mukodne illumoson,
akkor erdeklodeskepp megprobalom a bsd-s ixv drivert atportolni az
illumosra.
Dehat ugye crashelt szepen akkor meg a bsd-n is. Meg idom se volt sokaig
rendesen belakni a gepet.

Udv,
Gyu