[BSD] freebsd, altq

DaVieS davies at npulse.net
2019. Aug. 23., P, 13:59:20 CEST

/"A FreeBSD-zesem oka reszben a PF-re atallas, megtanulasa, stb."/

  - OK.

/"Ha szepen akarom csinalni, akkor meg az ALTQ kernel deploymentjet is//
//atraknam nyilvan ansible-managed-re, de nem latok ilyenre modszertant//
//jelenleg."
/
  - config, Disk dump, copy, mount, re-config akár "by itself", persze
100 féle más megoldás is létezik.

/"Azt hogy csinaljak?//
//Mi tortenik ilyenkor az adatokkal pontosan? Hogyan aramlik, milyen
hook-ok//
//es hol kapcsolodnak be a folyamatba?"
//
/ - kernel megkapja a HW -tól a "network stack" -et és átadja sorrendben
a moduloknak amik ráhookolnak valszeg egy spinlock,ULE Scheduler
keretében és egy egyszerű 'case' eldönti, hogy a filteren átmenjen vagy
nem, hasonlóan működik mint a MILTER, ezután mondhatja, hogy "DUNNO" és
akkor megy a következő filterhez (ha van), de el is dobhajta vagy be is
engedheti, ebben az esetben nem kapja meg a többi filter, ugyanazon a
layeren (!). Nagyon egyszerű.

Még akkor pár alapinfó BSD -vel kapcsolatban:
  - A FreeBSD egy operációs rendszer, míg a linux egy disztribució.
(Most biztos mondod, hogy ezt egy hülye is tudja, de azért mégsem
találtad a clangot) tehát bővebben:
  - A FreeBSD tartalma a kernel, alap szoftverek (base, binutils, misc),
ez az operációs rendszer teljes egészét képezik. (buildworld) ezekről
nincs csomag információ, ahogy Windows esetében sem látható a telepített
programok között a windows "alap" összetevőit, pl: MSVCRT, notepad,
paint, uxtheme....

- FreeBSD -nél nem célszerű mixelni a pkg -t a ports -al, mert
inkonzisztens lehet és "jó esetben" collision lesz az eredmény.
ports-tree frissítésére portsnap -ot használd.

LLVM CLANG a FreeBSD alaprendszer része és a GCC kerülendő, azon okból
kifolyólag, hogy a GCC GNU/GPL licensz a BSD meg BSD licensz és a kettő
üti egymást, így nem lehet az alaprendszer része és ha már itt tartunk
akkor a BSD -n dolgozó emberek sem szeretik ha két compilerre kell
figyelni, így clang lett a primary, gcc csak akkor ha a clang nem
boldogul valamivel. Különben a CLANG gyorsabb az esetek többségében,
ezért terjed linuxokon is mint a ZFS.

Az alap rendszer használja helyesen különben a /etc/bin/sbin/lib direket
... míg minden más a /usr/local prefixbe tartozik.
Ezért marad koherens és letisztult maga az alaprendszer, ez az egyik
dolog amit a legjobban imádok a BSD -ben.

FreeBSD -ről nem találsz majd szép diagrammokat, mert akik fejlesztik
azok hardcore fejlesztenek és nem rajzolgatnak, ha jók az információim
az intel is ezen fejleszt elsősorban.
BSD nem átlag felhasználóknak készül mint pl 1-1 linux disztri, a BSD
-be pl. elsősorban hálózatot fejlesztenek és onnan portolják az OSX és
linux sőt windows irányába.
Különben amit kevesen tudnak még grafikus kártyákat is, de mivel a BSD
megengedi, hogy letöltsem átalakítsam belefejlesszek és eladjam pl
DAVIES-OS -nek, ezért nyilván a cégek nem fognak mindent publikálni. Így
lesz a BSD-ből mondjuk egy PlayStation.

Ha ragaszkodsz az ALTQ -hoz és kernelt fordítasz akkor nem árt hozzá
valami C ismeret, 100 -ból 80 alkalommal taknyolnom kellett a kernelt,
de én más tészta vagyok.
Ha nem fordul le, az azért is lehet, mert nem kompatibilis valami
valamivel, kérdés honnan van meg a source és az milyen verzió, érdemes
lehet frissíteni vagy akár a release -el megegyezőt visszatölteni.
FreeBSD -n kernelt forgatni elég hálátlan ez nem azért van mert a
FreeBSD szar, hanem a FreeBSD kernel forgatása azoknak az embereknek van
kitalálva akik tudják mit csinálnak mert itt aztán tényleg minden
szabadon variálható a végeredmény pedig soha sem garantált bár a te
esetedben működnie kellene!! Valami a source -al lesz, lehet nightly.

U.I: FreeBSD nem fog szólni, hogy figyelj tesó ez eléggé nem lesz jó,
így ha saját kerneled van, vagy portsból telepítettél valamit más
beállításokkal akkor a pkg upgrade majd szépen kinyírja. :)
Vagy pkg vagy ports. Ha ports akkor minden ports és tuti jó lesz.

Nekem van egy komplett tárhelykezelőm BSD -re építve és minden forrásból
van így nekem kell újraforgatnom, de nincsenek kellemetlen meglepetések
se és 400x gyorsabb mint egy linux.

--------- következő rész ---------