[BSD] crontab gond

Zsolt Udvari udvzsolt at gmail.com
2017. Feb. 3., P, 08:56:15 CET

2017. február 2. 22:29 Istvan Galgand írta, <igalgand at freemail.hu>:

> Igen, anno megneztem es nem talaltam ilyen shell valtozot. Ezert hoztam
> letre az /etc/csh.cshrc allomanyban:
>
> setenv TODAY    `date+ "%d%m%y"`
>
> Ezek szerint a cron script nem latja. Kiprobalom az env paranccsal, ahogy
> irtad. Csak megoldhato valahogy az ohaj...

Persze, hogy megoldható. Először is, ha a /etc/crontab-ban nincs beállítva
a SHELL változó, akkor a SHELL a /bin/sh lesz (man 5 crontab). Ekkor bármit
csinálsz a csh-val, erre nem lesz hatással.
Másodszor a legegyszerűbb szerintem az lenne, ha a monthly_$TODAY.tar.bz2
helyett monthly_`date+ "%d%m%y"`.tar.bz2 -t írnál. A biztonság kedvéért
esetleg a date helyett /bin/date is írható :)

Zsolt
--------- következő rész ---------