[BSD] hw virtualizacio detektalasa

HalaszGabor halasz.g at freemail.hu
2016. Okt. 22., Szo, 21:04:21 CEST

On 2016.10.22. 13:12, Laszlo Hornyak wrote:
> Hali!
>
> BSD hostokon a hw virtualizacio CPU featurek detektalasaval bibelodok,
> egy kicsi fapados megoldast talaltam ra:
> grep Features /var/run/dmesg.boot
>
> Csak egy AMD-procis gepemen fut BSD host OS-kent, a tobbi BSD mind
> virtualis gepben fut. A fizikai gepen nagyon szepen latszik is, ott az
> SVM cpu flag. Ami viszont furcsa, hogy a virtualis gepeken is kellene
> latnia vagy SVM vagy VMX flaget, az osszes linux VM-em latja is. Tudtok
> errol valami hasznos olvasmanyt, hogy hogyan detektalja a freebsd vagy
> egyeb bsd kernel a CPU flageket?

Elolvastam a dmesg kimenetet:

root at freebsd:~ # dmesg | grep -i svm
   AMD
Features2=0xa10bfd<LAHF,SVM,ExtAPIC,CR8,ABM,SSE4A,MAS,Prefetch,OSVW,XOP,FMA4,TBM,PCXC>
   SVM: NP,NRIP,VClean,AFlush,DAssist,NAsids=64

vmware player 12.5-ben fut,  10.3-RELEASE.

Ha okosodni akarsz, a sys/x86/x86/identcpu.c-ben van a varázslat.