[BSD] freebsd 9.2 +xfce4 install hiba

gabor at zahemszky.hu gabor at zahemszky.hu
2014. Jan. 11., Szo, 16:30:39 CET

> hello mindenkinek segitség kellene
> ezen a video által telepitettem az xfce4 et
> sikerült a freebsd 9.2 telepiteni már satás hdd re de az xfce4 nem
> sikerült a bejelentkezésnél nem adja be a guis felületet
>
>  a hibárol kép link
>

> http://kepfeltoltes.hu/view/140111/20140111_140359_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
> [1]
>
> http://kepfeltoltes.hu/view/140111/20140111_140425_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
> [2]

Az első képen jól láthatóan a standard X Window Systemn felület
látszik, azaz 3 db
XTerm (és 1 db XClock, ha jól tippelek). Ez annyit jelent, hogy nem jól
indítod a dolgot.

a) megoldás:
ne startx, hanem startxfce4 paranccsal indítsd el

b) megoldás:
ha ragaszkodsz a startx-hez, akkor a HOME-odban rakd be a .xinitrc nevű
fájlba ezt:

exec startxfce4

(ha pedig hosszútávon valamilyen grafikus bejelentkeztető felülettel
fog indulni
a gép (xdm pl.), akkora fenti sort a HOME-beli .xsession nevű fájlba
tegyed bele.

Két megjegyzés a végére:

a) korábban már többször utaltak/tunk rá, hogy kicsit részletesebb
hibaleírással szolgálj
b) korábban elhangzott, hogy nézegesd a FreeBSD Handbookot. Konkrétan
jelenlegi problémád
megoldása az angol nyelvű handbookban:

http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/x11-wm.html

a lap legalján ott az infó a .xinitrc-ről és a .xsession-ről.

Zahy < Gabor at Zahemszky dot HU >