[BSD] fejlődés?

Gabor HALASZ halasz.g at freemail.hu
2014. Dec. 12., P, 09:02:04 CET

On 12/12/2014 7:33 AM, gabor at zahemszky.hu wrote:
> No hajnalban tisztább az agy. Olvasgatom itt az rc.d/routing -ot.
>
> Ami látszik:
>
> - a defaults/rc.conf -beli megjegyzés, és az rc.d/routing script szerint
> is az egy egyik változódnak rossz az értéke :-)

> "none" és nem "NO" a helyes érték (de legalább 2x is szerepel a
> defaults-ban, egyszer megjegyzésben)

Utoljara ugy probaltam.

> - hiányzik a listádról a gyárilag jó állapotban levő:
>
> ipv6_static_routes=""

Ezt meg megprobalhatom.

> (ez a változó viszont némi szerepet játszik a továbbiakban)

Ahol a hiba keletkezik, ott nincs semmilyen feltetel, valami for ciklus
csinalja inet inet6 atm, ha jol emlekszem, most nezem meg.

> - static_inet6 -ban játszik ipv6-os routing-gal, és egy (nálad
> amúgy nem ebbe az irányba  menő swicth-ben) egy mindig igaz
> feltétel alapján  piszkálja az inet6-os routing szabályokat
> (itt a fenti  ipv6_static_routes változó feltétel nélkül kap
> valami értéket, majd azt teszteli, hogy ugye nem-nulla a hossza :-( )

Ahogy neztem, valami ciklus csinalja, ahol nem lattam feltetelt.

> - routing_stop_inet6 -ban feltétel nélkül flush-söli az inet6 -os
> szabályokat, ez is egy pont, ahol inet6-ra hivatkozik.

Nem szoktam leallitani a gepeket :)

> Még arra emlékszem, hogy telepítés
> során
> ki lehet kapcsolni az IPv6-ot, esetleg meg kellene nézni egy VM-ben,
> hogy ha
> így telepíted, akkor pontosan milyen változókat állít be.

Semmit, ugy telepitettem. Feltetelezi, hogy van a kernel/userland-ban
van ipv6 es a localhost-ra felhuzza az ipv6 localhost-ot, akar kered,
akar nem. En meg ujraforditottam a kernelt/base-t ipv6 nelkul (amugy is
kell forditani, mert a base-ben levo sendmail funkcioszegeny, ezert
portsbol hasznalom), es ennyi eszuk nem volt. De ezzel nincsnek egyedul,
tele a bugtrack a hasonloan fisifosi modon osszetaknyolt appokkal, amik
szinten nem tudnak ipv6 nelkul elindulni.

> Ennyi, ha valamit találsz, érdekel, hogy mi van. Egy kérdés:
> csak szimplán kikacsolnád az IPv6-ot, vagy kernelből is kidobtad?

Mindig kiszedem a kernelbol. Jelenleg nem hasznalom, Szuksegem sincs ra
(havi 1 eurot fizetek egy-egy ipv4 cimert, es annyit adnak, ahanyat
kerek), tele van tervezesi hibakkal, az implementaciokrol minosegerol
nem is beszelve. Emlekezz, mi volt, amikor az ipv4-et elkezdtek
szelesebb korben hasznalni, sorban jottek a protokollhibakat kihasznalo
viccek (pl smurf), es az ipv4 egy egyszeru dolog az ipv6hoz kepest.
Szivjon az ipv6ttal az a sok okos, aki kiatalalta :)

Amugy sem nagyon hiszek abban, hogy egy core protokollt szabadna ennyire
elbonyolitani.