[BSD] ldaps auth problemak

gabor at zahemszky.hu gabor at zahemszky.hu
2013. Okt. 13., V, 21:06:25 CEST

> hello
>
> Ldaps authentikacioval kuzdok. Nem tudom hasznaltok-e. Regebben
> gondolkodtam rajta, akkor ugy dontottem, hogy nem kell nekem, de
> vegul
> mostanra ugy  megis be akarok minden altalam kezelt szervert pakolni
> ldap authentikacio ala ssl-en keresztul.
> Jelenleg ott tartok, hogy van egy dedikalt ldap szerverem (linux),
> illetve minden linux klienst szepen be tudtam rakni ldaps
> kapcsolattal, tokeletesen mukodik a belepes, csoportok /userek
> lekerdezese, titkositott kapcsolat, cache... stb.

> [...]

Szia!

En ezer eve  bohockodtam  FreeBSD + LDAP parositasal. Sok szempontbol
eltert az altalad most
vazolttol (eleve tinyldap-pal jatszottam es nem
openldap/opendj/akarmi-ma-jellemzo-ldap-server)
meg lokalis gepen jatszottam, de mukodnie kell.

1) nscd ha nem is ezer eve, de egy jo ideje van nativan FreeBSD-n,
/usr/sbin/nscd

2) szerintem ha az uri ldaps-sel kezdodik, akkor mar nem kell a
port-szamot is beleirnod.
Raadasul rohadtul nem mindegy, hogy ldap+ssl (ez van tudtommal a 636-os
porton), vagy pedig ldap+tls
(ez viszont a standard 389-es porton csucsul). Eloszor ezt hatarozd meg
- azaz ez a szerverkonfigon
mulik, hogy mit hasznalsz.

3) gondolom valamilyen pam-ldap, nss-ldap csomagot felraktal es
bekonfiguraltad, mert tudtommal ezek
kellenek hozza

4) amig parancssorbol nem megy a kliens ldapsearch a megfelelo uri-val,
addig fenti pam+nss konfiguralasa
total onszopatas.

Szoval fenti pontok alapjan kene elindulnod.

Zahy < Gabor at Zahemszky dot HU >