[BSD] "Tulajdonos probléma"

DaVieS davies at npulse.net
2013. Május. 9., Cs, 12:26:01 CEST

hiszem, nem én fordítottam._
_>apache2.4 van rajta, nginx..._
_ _
_>Beragadt folyamatot most már kill -9-el sem tudom kilőni, mivel nem
látom a futó folyamatok között az id-jét._
_>Valahol máshol meg lehetne nézni?_
_ _
_>Illetve annyi kérdésem még lenne, ugye "username" belépés van ssh-ra,
nem root-os._
_>Tehát, ha újraindítom a gépet (lényegében szinte minden root
tulajdonban van), akkor esetleg nem tudok majd bejelentkezni
legközelebb?_

Huhh, szerintem kezd az alapoknál, ha ez egy `production` szerver ne
játsz vele, ne kísérletezz illetve tedd, de akkor biztos nem sok
weboldal vagy user fog menni hozzád, ez a te dolgod. Van egy jó szoftver
és ingyenes neve: VirtualBox, otthoni gépre felrak, felhúzol rá egy fbsd
-t és kísérletezz... És ami ott beválik valszeg a szerveren is működni
fog.

Nekem a fő szerveremen, alapból virtualizáció fut, ZFS fájlrendszer
alatt, így lehet snapshotolni korlátlan mennyiségben, nézz utána
esetleg, ha hajlamos vagy az rm -R / parancsok kipróbálására.

Az, hogy mi van root jogosultság alatt, nem függ össze az
authentikációval, ha a homedir létezik és hozzáférhető.
Minden user aki a wheel csoportban is jelen van, tud `SU` -zni, illetve
/etc/ssh/sshd_config fájlban PermitRootLogin YES -re való állítással
rootként is beléphetsz SSH-ra..

_> Beragadt folyamatot most már kill -9-el sem tudom kilőni, mivel nem
látom a futó folyamatok között az id-jét._
_> Valahol máshol meg lehetne nézni?_

Ha nem látod az ID-jét akkor már nem fut... de: ps aux | grep mysql
--------- következő rész ---------