[BSD] PostgreSQL

Berta Sándor berta at beco.hu
2013. Feb. 18., H, 12:36:34 CET

2013.02.18. 10:53 keltezéssel, Gábor Illó írta:
> Üdv!
>
> Tudom hogy nem FreeBSD specifikus kérdés, de ha választani kellene
> nagyon nagy látogatottságú oldal alá PostgreSQL-t vagy MySQL-t
> ajánlanátok?
> Szerver üzemeltetőként nyilván láttatok már ilyet és van gyakorlati
> tapasztalatotok mely zabál többet, melyik hasít jobban stb..
>
> Köszi
Az elvégzendő feladat jellegétől függ alapvetően, mert nem csak az adatbázis motoron múlik a jó teljesítmény.
Pl.
- a cgi-ket mivel készítitek?
- php-t használtok-e?
- vannak -e egyáltalán tranzakció jellegű műveletek?
- az egy időben indított lekérdezések száma nagy, vagy milliós rekordok között kell válogatni, vagy nagyon összetett az
adatkapcsolat?
- itt történik-e az adatok rögzítése?
- mennyire dinamikus az adatállomány változása?
- egy szerveren vannak az adatok, vagy több szerverről kell gyűjteni/szinkronizálni?
- stb...

Saját tapasztalat alapján állíthatom, hogy rengeteg fejlesztési időt
lehet megspórolni Postgres-sel. Ez akkor derült ki, amikor a 7.x-ről a 8.4-re váltottunk.
A 9.2 tudománya egyenesen lenyűgöző.
Persze ehhez az kell, hogy szükség is legyen ezekre a funkciókra :-)
Az sem utolsó szempont, hogy van-e aki ért hozzá?

Ha nem akarsz nagyon belemerülni vagy kevéssé körvonalazódott a feladat,
akkor nyugodtan indulj a mysql-t a phpmyadminnal.
Ha van jó c/perl/python programozód, akkor bízd rájuk a döntést.

Jól meg segítettelek