[BSD] PostgreSQL

Gabor HALASZ halasz.g at freemail.hu
2013. Feb. 18., H, 11:49:22 CET

On 2/18/2013 10:53 AM, Gábor Illó wrote:
> Üdv!
>
> Tudom hogy nem FreeBSD specifikus kérdés, de ha választani kellene
> nagyon nagy látogatottságú oldal alá PostgreSQL-t vagy MySQL-t
> ajánlanátok?
> Szerver üzemeltetőként nyilván láttatok már ilyet és van gyakorlati
> tapasztalatotok mely zabál többet, melyik hasít jobban stb..

Jo kis flamewar tema :) Ha barmelyik sql szignifikansan nagyobb
teljesitmenyu lenne a tobbinel, mar regen mindenki azt hasznalna. Ez
amugy sem fontos szempont, a vas olcso. Sokkal fontosabb, hogy melyik
hogyan skalazodik, melyikhez ert jobban a feljeszto (ha hatekony sql
kodot akarsz irni, nem art optimalizalni az sql motor mukodesehez,
egy-egy sql queryt teljesen mashogyan hajtanak vegre a kulonbozo sql
motorok, ha az eredmeny ugyanaz is lesz), milyen absztrakciot hasznalnak
a feljesztok ( az orm-ok altalaban nem foglalkoznak a teljesitmennyel,
csak halalra dolgoztatjak az sql motort), melyikhez ert az uzemelteto,
stb...
En mysqlt szoktam, mivel tud natív clustert mindenfele draga hardware
nelkul, par pcbol eleg rendes eromuvet lehet epiteni.
Kerdes, hogy szukseg van-e ra? Egy weblap alatt nem szokot  nagyon
komplex adatbazis lakni, igy elgondolkoznek valami nosql motoron (pl
redis), sokkal gyorsabb/hatekonyabb es persze butabb, mint barmelyik
sql. Vagy a ketton egyutt, csak szepen meg kell tervezni, melyik adat
melyik szerver karakterisztikajahoz illik.