[BSD] ZFS

Papp Tamas tompos at martos.bme.hu
2012. Már. 8., Cs, 16:02:35 CET

On 03/08/2012 03:56 PM, Móczik Gábor wrote:
> Üdv!
>
> Új vagyok még a BSD-khez, olyannyira, hogy egyelőre csak virtualboxban
> játszottam a telepítéssel.
>
> Főképp a ZFS miatt érdekelne, leváltanék egy működő linux szervert
> FreeBSD-re, de csak ha be tudom üzemelni a ZFS-t. Ez legfőképp azért
> kérdés, mert az erre felhasználható hardver egy régebbi P4 2.8GHz, 2GB
> RAM, és azt olvasom több helyen, bár nem hivatalosan, hogy a ZFS 64
> bites hw és legalább 4G RAM alatt nem igazán életképes.
>
> Kérem erősítse meg valaki, hogy mire számíthatok, RAM-ot bővíteni
> [...]

A farok csovalja a kutyat. Emiatt ne cserelj bsd-re.
Egyreszt linux-ra is van zfs, masreszt linux-on is van elerheto sw raid.

Egyebkent szerintem mukodokepes, bar ketseg kivul szereti a ramot, de
foleg akkor, ha ki is hasznalod a zfs kepessegeit. Errol majd
konkretabban nyilatkoznak a tobbiek okosabban.

udv,
tamas