[BSD] ACL problema (Bukuli Norbert)

Gabor HALASZ halasz.g at freemail.hu
2012. Jan. 21., Szo, 14:51:45 CET

On 1/21/2012 10:21 AM, Bukuli Norbert wrote:
> Szervusztok!
>
> Nem tudom eldonteni, hogy a kerdes valoban tul lama volt-e vagy nem
> letezik ra ertelmes megoldas.

Szerintem a tobbseg (en biztosan) tokhuje az aclekhez, es sok ertelmet
sem latjuk megtanulni, mert meglehetosen periferialis a szerepe. A
legtobb feladat megoldhato acl-ek hasznalata nelkul is. En ugy gondolom,
hogy amit a standard unix jogosultsagokkal nem lehet megoldani, azt vagy
rosszul terveztek meg, vagy nem a *nix a megfelelo operacios rendszer a
feladathoz.

> Esetleg ennyi segitseget kaphatok, ha van valakinek otlete?

Nem tudom, mennyire tartozik a lista targykorebe a google hasznalatanak
elsajatitasa ;), de a freebsd inheritable posix acl kifejezesre az elso
talalta:

http://wiki.freebsd.org/NFSv4_ACLs

Q: Inheritance doesn't work the way I expect; access is denied while it
shouldn't be.

A: Set "aclmode=passthrough" and "aclinherit=passthrough" ZFS
properties. For UFS, you're out of luck, I'm afraid; there is no way to
change the behaviour there.