[BSD] pfsense mint wireless AP/router

Gabor HALASZ halasz.g at freemail.hu
2012. Jan. 12., Cs, 14:44:56 CET

On 1/12/2012 9:54 AM, Róbert Biró wrote:

> Tudom a BSD alapú oprendszerek nem igazán támogatják az N-es wireless
> kártyákat, ezért a pfsense óta elhatároztam, hogy megelégszem a G-s 54
> Mbit-es sebességgel is, csak legyen stabil a kapcsolat.

Nekem N-es kartya van a gepben, bar amikor elindul a hostapd, akkor
mintha visszavaltana G-re, de csak G klienseim vannak, igy nem tudom
ellenorizni.

> max 30 ms. Torrent-ezéskor a válaszidő nagyon megnő illetve oszcillál:
> van amikor 1 ms, de nem ez a jellemző, hanem 100-tól 800-ig mindenféle
> érték felbukkan, s ami a legrosszabb, hogy vannak elveszett csomagok is.
> A torrent letöltési sebessége 400-800 KB/s-ban maximalizálódik, holott
> tudom, hogy feltöltő van elég, és mehetne gyorsabban is.

Ha torrentezel, akkor az uplink dugul be( ugyebar erosen asszimetrikus a
netkapcsolatod ), illetve kepes annyi parhuzamos kapcsolatot nyitni, ami
meghaladja a kernel default maximumot, ilyenkor varnod kell, amig
felszabadul egy slot. Allits be valamekkora upload limitet a torrenten,
illetve hasznalj transmission-t, az a serveren fut, es van hozza dotnet
kliens illetve web interface, es nezegethetsz mindenfele network tunning
guide-ot is, de amiket talaltam a neten, azok inkabb raolvasasnak
tuntek, mint jol megindokolt megoldasnak, de legalabb tobbszor rontottak
a helyzeten, mint javitottak :)