[BSD] openldap syncrepl "size limit exceeded"

Péchy Gáspár gpechy at ggg.hu
2011. Okt. 18., K, 00:54:31 CEST

On 2011.10.17. 23:42, Gabor HALASZ wrote:

> Nem tudom, mit olvastal, de nekem kicsit gyanus, hogy outdated, mert
> syncrepl-nel consumer es provider a terminologia, nem master es replica.

Későre jár, s mysql replikáció is van a környezetben :)

> Amit irsz, az eleg elnagyolt kovetkeztetes. A slapd annyi adatot
> szolgaltat, amennyit a sizelimit enged. Ha globalis a sizelimit, akkor a
> replikacio soran csak az adatbazis egy resze kerul at a masik gepre,
> amit barmekkora lehet a sizelimit, csak egy reszevel rendelkezik a
> teljes adatbazisnak (de az legalabb inkonzisztens lesz). Abban nem
> vagyok biztos, hogy syncrepl eseten egyaltalan letrejon-e valami, vagy
> rollbackel az utolso checkpointhoz. Itt olvasgass:
>
> http://www.openldap.org/doc/admin24/guide.html#Replication

Jah, képben van a http://www.openldap.org/doc/admin24/limits.html-lel együtt.
Új consumer lesz, (s scratch-ből akartam felállítani) ezért a nagyobb adattömeg amivel a sizelimitbe
ütköztem, a régi rendszer - provider-consumer - rendben megy. A "master a mértékadó (értsd:
provider)"-val arra céloztam, ha a provider sizelimitje 500, feltehetően hiába adok a consumeren
bármekkora értéket, avagy unlimitedet, a provider akkor sem fog 500-nál többet engedni.

Lényeg a lényeg, hogy a témánál maradjunk: a limits "dn.." verziónak, menni kéne (elvben), de nem
mén - mindenképp megnézem az ajánlott loglevellel egy helyi ldapsearch eredményét valahol máshol, az
élőn túl nagy a forgalom a loglevel 128-hoz (az autentikációk LDAP-on vannak).

> Gyakorlatban nem szokott problemat jelenteni a globalis unlimited sem,
> mert nem no akkorara a db, hogy szamottevo terhelest okozna akar az
> egeszet letolteni (ugyis igyekszik a memoriaban tartani), tobb problemat
> okoz pl a default engedelyezett anonymous bind.

> Ha nincsen valami nyomos okod erre a felallasra, akkor mirrormode-dal
> probalkozz inkabb, a fenti linken van example.

Ez még emésztésre szorul :)

Üdv,
Gazsi