[BSD] Logikai hiba vagy bad sector?

Szász Bence szasz.bence at gmail.com
2011. Nov. 9., Sze, 10:54:47 CET

Sziasztok!
FreeBSD 8.2-RELEASE tökéletesen működött, ma lemerült a laptop akkum
és emiatt kikapcsolt a rendszer; mikor a töltőre raktam elindult, de
kb 1 perccel az indulás után szó nélkül újraindul.

A bootoláskor a következő üzenetet találtam:
ad0 failure - read_mul status=51<READY, DSC, ERROR>
error=40<UNCORRECTABLE> LBA=........
g_vfs_done():ad0s1f[READ(OFFSET=......)]error = 5

Az ad0s1f az /usr, tehát gondolom valami fontos fájlhoz tartozó
szektor sérülhetett meg, ezért indul újra a rendszer mindig. A kérdés
az, hogy ez lehet logikai hiba (és akkor van valami Windows-os
scandisk-hez hasonló program ami ezen segíthet -- bocs a hasonlatért
kezdő BSD felhasználó vagyok), vagy ez fizikai hibát takarhat? Most
megpróbálok pendriveról bootolni és megmenteni az adataimat.

--
Üdv:
Bence